اصلاح نحوه پرداخت یارانه ها کاملا مثبت است/ دولت باید به راه های برخورد اقتصادی و پیگیری رسیدگی کند.


ساعت: 16:02
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838767

نایب رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان زنجان:

نایب رئیس انجمن حقوق مصرف کنندگان زنجان گفت: برنامه دولت برای اصلاح شیوه پرداخت یارانه درمان این بیماری در اقتصاد کشورمان کاملا مثبت است اما دولت باید به درمان و پیگیری توجه کند. برای جلب اعتماد مردم.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصاهر یوسف امیری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به برنامه اقتصادی دولت برای اصلاح نحوه پرداخت یارانه ها گفت: همه کارشناسان و کارشناسان به اتفاق آرا بر حذف ارز ترجیحی و هدف عادلانه یارانه ها اتفاق نظر دارند.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور ما بیمار است و همه از این بیماری اطلاع دارند، اما در مورد نحوه مقابله با این بیماری نظرات متفاوتی وجود دارد. حذف ارز ترجیحی و مدیریت هدفمند یارانه ها کاملا مثبت است.»

نایب رئیس انجمن حقوق مصرف کنندگان استان زنجان گفت: استعاره در بحث های مدیریتی برای تحلیل و بررسی سازمان ها به عنوان موجود زنده به کار می رود.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور ما مانند یک بیمار است، گفت: بیمار باید خود را به پزشک متخصص، واجد شرایط و واجد شرایط معرفی کند تا تحت درمان قرار گیرد، ضمن اینکه تشخیص پزشک از طرق مختلف از جمله معاینه، تحقیق، عکاسی و. همچنین باید صحیح باشد تا بیمار درمان شود.

یوسف امیری با بیان اینکه درمان یک مرحله پس از تشخیص است، خاطرنشان کرد: تیم درمان و جراحی پس از تشخیص تشکیل می شود تا برای جراحی آماده شود و تجهیزات و ابزار مورد نیاز این تیم باید از قبل آماده شود.

وی با تاکید بر اینکه پزشک قبل از عمل باید بیمار را از نظر روانی آماده کند و از صحت تشخیص او مطمئن شود و تنها راه حلی که می گوید راه نجات بیمار است، گفت: آمادگی روحی و روانی بیمار بسیار مهم است و از دوره تیمی «درمان نیز باید با یکدیگر هماهنگ باشد زیرا اگر هماهنگی صورت نگیرد قطعا درمان با شکست مواجه می شود و همچنین زمان درمان مهم است و باید از قبل برنامه ریزی شود.

یوسف امیری افزود: سلامت محیط و تجهیزات مورد استفاده برای درمان باید به طور کامل تضمین شود و مراقبت های بعد از درمان نیز بسیار حائز اهمیت است.

نایب رئیس انجمن حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با بیان اینکه اقتصاد کشور ما بیمار است و نیاز به درمان دارد، گفت: دولت باید ابتدا برای درمان بیماری به این سوالات پاسخ دهد و سپس بتواند هدف گذاری کند.

وی با بیان اینکه تیمی که هدفمند کار می کند باید معرفی شود، خاطرنشان کرد: هر چه افراد اعضای تیم را بیشتر بشناسند، باید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند، بنابراین باید مشخص شود که چه کسانی تصمیم می گیرند و چون تیم باید مسئولیت پذیر باشد، تصمیم درست می گیرند. ..

یوسفی امیری با بیان اینکه تیم باید دلایل و منطق کافی برای تشخیص و جراحی را به مردم بگوید و مردم، کارشناسان و منتقدان را توجیه کند، گفت: دلایل حذف ارز ترجیحی و یارانه عادلانه باید مستند، منطقی و قابل دفاع باشد.

وی با بیان اینکه باید راه درمان و نحوه برخورد ارز با اقتصاد بیمار ما را مشخص کنیم، گفت: یک بار در دولت دهم هدفمندی یارانه ها انجام شد اما متاسفانه جواب نداد و روز به روز وضعیت بدتر می شود که ممکن است یکی از دلایل اشتباه بودن مشکل و راه درمان است.

یوسفی امیری گفت: سوال بعدی این است که آیا الان زمان جراحی اقتصادی است؟ چطور به این نتیجه رسیدند چون ممکن است طرح خیلی خوبی باشد اما زمان مناسب نبود و جامعه آماده نبود.

نایب رئیس انجمن حقوق مصرف کنندگان استان زنجان گفت: لحظه بعدی هماهنگی تیم اجرای طرح است چرا که اگر هماهنگ نشود کل جامعه متضرر می شود.

وی گفت: برای اجرای این طرح باید آلودگی های زیست محیطی برطرف شود.

یوسف امیری با بیان اینکه پس از اجرا باید دقت شود، گفت: یارانه 45 هزار و 500 تنی از سال 1389 پرداخت شده است، اما متأسفانه با وجود افزایش تورم، یارانه بیش از 11 سال است که ثابت مانده است و برای اجرای طرح اهتمام لازم به عمل آمد. تکمیل نشد.

وی با بیان اینکه این امر موجب کاهش اعتماد مردم به دولت شده و اکنون نیز این اتفاق رخ می دهد، گفت: پرداخت یارانه مهم نیست بلکه باید میزان یارانه به تناسب افزایش قیمت ها افزایش یابد.

یوسف امیری گفت: نباید بپذیریم که محیط بسته است که متاسفانه همیشه این اتفاق می افتد و در این عامل اجتماعی که می خواهیم ایجاد کنیم مشارکت های مختلفی وجود دارد.

نائب رئیس انجمن حقوق مصرف کنندگان زنجان گفت: با اجرای هدفمند یارانه ها سود برخی از بین می رود و رانت ها نیز از بین می رود. همه این افراد و گروه ها دست خالی نخواهند ماند و کار خود را انجام خواهند داد.»

وی افزود: مانند بازی شطرنج باید پیش بینی های لازم برای حرکت آنها پس از اجرای طرح انجام شود، حرکت بعدی آنها پس از اجرای طرح چه خواهد بود و اگر این پیش بینی انجام نشود ممکن است برنامه به نتیجه برسد. یک بن بست با حرکت دادن طرف دیگر.”

یوسف امیری با بیان اینکه اجرا بسیار مهمتر از واقعیت است، گفت: هدف از یارانه ها در واقع درست است و طرح خوبی است اما در اجرا باید نگرش مردم از اجرای این طرح را سنجید.

نایب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با بیان اینکه باید با مردم عادلانه برخورد شود، خاطرنشان کرد: در دولت قبل نیز در مورد بنزین این گونه بود و همچنین نمایندگان مجلس و دولتمردان که شاید همگی تا آن روز از این طرح مطلع بودند. گفتند تا پایان سال افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت اما متاسفانه این اتفاق افتاد.

وی گفت: اگر با مردم عادلانه رفتار شود، مردم اعتماد می‌کنند و به مسئولان پاسخگو می‌شوند، بنابراین در بحث یارانه‌ها باید صادقانه و کامل با مردم صحبت کنیم و مردم حرف‌های درست را بزنند نه فضای مجازی و غیره. .، اما از مسئولان و دولتمردان بشنوید.

یوسف امیری با بیان اینکه خواستار پرداخت یارانه مردم قبل از گرانی ماکارونی است، خاطرنشان کرد: ذهنیت مردم برای اجرای طرح ها بسیار مهم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید