اصلاح یارانه ها رفاه اجتماعی را افزایش می دهد/ لزوم اقناع و شفاف سازی ابهامات برای مردم


ساعت: 17:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839828

کنات با تاکید بر اینکه اصلاح یارانه ها بدون شک رفاه اجتماعی را به دنبال خواهد داشت، گفت: سیاست غلط و بد اقتصادی در کشور به نام ارز ترجیحی باعث فساد و رانت شد و واردات و خریدهایی انجام شد که نیاز جدی به آن وجود نداشت. مردم ما «باید اقناع لازم صورت گیرد و ابهامات روشن شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانجواد کنات امروز در همایش ارتباطات و روابط عمومی فرهنگسرای بیرجند با اشاره به نقش روابط عمومی در پوشش و صیانت از فعالیت ها و برنامه های دستگاه های اجرایی گفت: البته روابط عمومی تنها آینه نیست. از زيبايي دستگاههاي اجرايي بايد علاوه بر تبيين خدمات و موفقيتهاي خود، در مورد كاستيهاي خود نيز تأمل كنند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی شفاف به نام آگاهی بی شک موجب تنویر افکار عمومی و ایجاد امید و آرامش در جامعه می شود، افزود: روابط عمومی ها باید خلاق و مردم مدار بوده و تصویر درستی از ذهن مردم و جامعه را نشان دهند. تامین تصمیم گیرندگان و انطباق با فناوری ها و بسترهای جدید اطلاعاتی.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی زادگاه پروفسور معتمد نژاد پدر علم ارتباطات ایران است که این امر مهم روابط عمومی را با مشکل مواجه می کند، گفت: با وجود چنین ظرفیتی در استان، درخواست ما ایجاد دبیرخانه دائمی روابط عمومی است. و ارتباطات در خراسان جنوبی.«قرار گیرد.

قنات با اشاره به انتقادات و مطالبات مثبت در جامعه که منجر به ایجاد امید و انگیزه در جامعه می شود، ادامه داد: اگر روابط عمومی نتواند به رسالت خود عمل کند باعث بی اعتمادی و سلب اعتماد مردم و فرار از اخبار حوزه از روابط عمومی می شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در دولت سیزدهم، گفت: در روند اجرای این طرح بزرگ، روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه دستگاه‌های تخصصی پیش‌زمینه باید ابتکار عمل را به دست بگیرد

به گفته وی، فرهنگ سازی باید در زمینه پرهیز از خریدهای هیجانی که حتی پیشرفته ترین کشورهای دنیا را نیز مزاحم می کند و همچنین تامین تدریجی اقلام مورد نیاز مردم انجام شود.

کنات با اشاره به اینکه با اجرای طرح عوام فریبی و توزیع عادلانه یارانه ها دست برخی دلالان قطع می شود، افزود: اما در نهایت موجب افزایش رفاه عمومی و افزایش سه دهک قدرت خرید می شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: رسیدن به 4200 تن باعث تورم و اجاره ملک شده است و نظام در چهار دهه گذشته هر سال یارانه ها را افزایش می دهد که باید وضعیت خوبی داشته باشد اما هر روز گران و فقیرتر شده است.

به گفته وی، سیاست غلط و بد اقتصادی در کشور به نام ارز ترجیحی موجب فساد و رانت خواری شده و واردات و خریدهایی صورت گرفته که نیاز جدی مردم در کشور ما نبوده است، بنابراین لازم است باید متقاعد شود و ابهامات باید روشن شود.

به گفته وی، همه کارشناسان اقتصادی در عرصه های علمی، دانشگاهی و سیاسی معتقد بودند که این مسیر اشتباه است، اما هیچکس جرات اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها را نداشت، اما دولت سیزدهم در ابتدا این عملیات بزرگ اقتصادی را انجام داد. سال او تا چند سال دیگر شاهد نتایج مثبت این پروژه مهم خواهیم بود.

گفتنی است به مناسبت 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی با حضور مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور و استاندار خراسان جنوبی، سران و از کارشناسان روابط عمومی قدردانی شد.دستگاه های اجرایی منطقه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید