اطلاعیه زمان آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان

اطلاعیه زمان آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه 24 هزار دانشجو معلم در سال آینده فارغ التحصیل می شوند و از مهر 1402 وارد کلاس های درس می شوند، گفت: اما تلاش دانشگاه و وزارتخانه این است که میزان جذب ما از امسال کمتر نباشد.

رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در سال آینده که وارد کلاس های درس مهر 1402 می شوند، گفت: پیش بینی ما برای سال آینده دانشگاه حدود 24 هزار نفر و با احتساب موارد خاص غیرمجاز است. طبق قانون، همه دانش آموزان ما در اکتبر سال آینده فارغ التحصیل می شویم و به کلاس ها می رویم.

وی افزود: با این حال هنوز در مورد میزان پذیرش و سهمیه جذب دانشجو در سال آینده به نتیجه نرسیده ایم زیرا دانشگاه با مشکل جدی فضا و نیرو مواجه است. اما تلاش دانشگاه و وزارتخانه این است که میزان دریافتی ما کمتر از امسال نباشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره آزمون استخدامی ۲۸ هزار معلم ابتدایی که قرار است اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود، گفت: طبق قانون پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی باید دوره یک ساله تربیت معلم را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند سپس وارد چرخه یادگیری می شوند، اما از آنجایی که به آموزش و پرورش دیر برای برگزاری آزمون مجوز می دهند، همان داستان سال گذشته تکرار می شود و دانش آموزان پذیرفته شده همزمان با ورود به کلاس در دوره های مهارت آموزی شرکت می کنند.

صحرج ادامه داد: دوره های آموزشی برای کارآموزان واجد شرایط در روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار می شود و به همین دلیل برای تامین مربی مشکلی نداریم اما مطلوب است این افراد یک سال در دانشگاه درس بخوانند و سپس ضمن آموزش و تدریس در دانشگاه وارد کلاس های درس شوند. کلاس درس همزمان برگزار می شود و فشار زیادی بر خود دانش آموزان وارد می کند.

وی افزود: معلم ابتدایی پرمشغله ترین معلم مدرسه است، از شنبه صبح تا چهارشنبه به مدرسه می رود و باید دو روز آخر هفته را در کلاس مهارت آموزی بنشیند و فرصت استراحت پیدا نمی کند و مراقب خانواده خود باشید این روش جذب روش خوبی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید