اظهارات جالب دراگان اسکوچیچ درباره تیم ملی ایران

اظهارات جالب دراگان اسکوچیچ درباره تیم ملی ایران

دراگان اسکوچیچ سرمربی ایران است، تیمش در حالی به جام جهانی قطر رفت که کمتر کسی از او انتظار داشت. او حالا از زندگی در ایران و انتظارات ایران در جام جهانی می گوید.

از شرایط کار در تیم ملی ایران بگویید؟

بعد از مربیگری در ریجکا و اینتربلوک اسلوونی، ابتدا به کویت رفتم، به باشگاه عرب، سپس به عربستان سعودی و در النصر بودم. النصر یکی از بزرگترین باشگاه های عربستان است. بعد از فعالیت در باشگاه های ایرانی، سرمربی تیم ملی ایران شدم. ایران نه تنها در آسیا بلکه در رده بیست و یکم رنکینگ فیفا نیز مهم است. در نظر داشته باشید که صربستان در رده 25 این لیست قرار دارد و روسیه در رده 35 قرار دارد و دیگر تیم های ملی را مد نظر نداریم.

شما تقریباً در 10 سال گذشته در ایران چهار باشگاه مربیگری کرده اید، مشخصاً نتایج آنقدر خوب است که سرمربی ایران شدید.

من کمتر از 10 سال مربی بودم. مستمر نبود اما نتایج خوب بود. فکر می کنم روی بیشتر این باشگاه ها تاثیر گذاشته ام و مردم متوجه شده اند که می توانند تیم ملی را در مسابقات مقدماتی هدایت کنند. وقتی خود را در یک کشور می یابید، موقعیت های مختلفی پیش روی شما قرار می گیرد. آمدن به ایران سخت است، اما وقتی می آیی و می بینند که خوب هستی و برایت ارزش قائل هستند، خودت را در آن بازار می گذاری.

زمانی که سرمربی ایران شدید، تنها دو همکار از کرواسی به خدمت گرفتید، ماریو تات، کمک مربی و ملادن جانگر، مربی دروازه بانان. می گویید آنقدر با شرایط فوتبال ایران آشنا هستید که دیگر نیازی به دستیاران کرواسی نبود؟

در واقع، من همیشه افراد زیادی از کرواسی را هدایت کرده ام، اما در آسیا شما مربیان زیادی دارید که می خواهند کمک کنند و می خواهند تمرین کنند. بنابراین من یک جعبه کامپوزیت دارم. در ستاد من نامه های بزرگی مانند وحید هاشمیان، بازیکن سابق بایرن مونیخ و کریم باقری وجود دارد. اینها در ایران افسانه است. در صورت لزوم می توانید کمک بیشتری از مربی بگیرید اما در این مورد ضروری نبود.

وحید هاشمیان برای بایرن بازی می کرد، می خواستی با او نظم آلمان را به تیم ملی بیاوری؟

منظورم آن نبود. می دانستم هاشمیان درک اروپایی از فوتبال دارد، فکر می کردم برای کادرفنی ما به اندازه کافی خوب است و تمام.

ایران بعد از جدایی مارک ویلموتس از تیم ملی شما را جذب کرد زیرا در چهار بازی اول مقدماتی جام جهانی نتایج ضعیفی کسب کردند. با توجه به اینکه در آن زمان تقریبا هیچکس باور نمی کرد ایران به جام جهانی برود، به خاطر این ماموریت غیرممکن چقدر تحت فشار بودید؟

من هرگز به شکست فکر نمی کنم زیرا فکر می کنم به اندازه کافی بالغ و خوب هستم. ما این نتایج را از صفر گرفتیم. شرایطی بود که حق اشتباه نداشتیم و اجازه نداشتیم حتی یک امتیاز در مسابقات مقدماتی از دست بدهیم. من باور داشتم که می توانیم این کار را انجام دهیم، به خودمان و کادرفنی ایمان داشتم، تیم ملی خوبی داریم. فکر می کردم به اندازه کافی خوب هستم که این کار را انجام دهم.

فکر می کنی با موفقیت در جام جهانی با ایران این فرصت را پیدا کنی که در یکی از مسابقات قهرمانی اروپا کار کنی؟ قبلاً گفته اید که اگر بتوانید انتخاب کنید، اسپانیا خواهد بود.

بهش فکر نکردم تیم ملی ایران در سطحی است که من در آن کار کردم. تیم ملی ایران آنقدر بزرگ است که اشتهای من را برآورده کند و افتخار می کنم که سرمربی چنین تیم ملی هستم. فکر نمی کردم ایران برای من سکوی پرشی باشد. خودت گفتی مربیان بزرگی به ایران می آیند و فکر می کنم اشتهای من را برآورده کند.

ایران هرگز در اولین دوره جام جهانی حضور نداشته است. آیا ایران برای اولین بار توقع موفقیت در این زمینه را دارد، آیا قبلاً روی شما فشاری بوده است؟

هدف ما صعود به جام جهانی بود و هیچکس نمی تواند مثل من به من فشار بیاورد. همه ما در حال تغییر هستیم و برای بهتر شدن تلاش می کنیم. پس طبیعی است که هدف بزرگتری از خودم داشته باشم. هدف محقق نشده است.

آیا می توان گفت ایران بهتر از دو فصل اخیر جام جهانی است یا خیر؟

اکنون بازیکنان زیادی در خارج از کشور بازی می کنند و تجربه زیادی دارند که می تواند در چنین رقابت بزرگی مفید باشد. بازیکنانی داریم که در باشگاه های بزرگ بازی می کنند، مهدی طارمی در پورتو است، سردار آزمون اخیرا از زنیت به بایرلورکوزن رفت، علیرضا جهانبخش در فاینورد حضور دارد، بازیکنانی در انگلیس و بلژیک داریم و همه آنها تجربه دارند که می تواند نتیجه بگیرد. چهره جام جهانی.

آیا مردم ایران میروسلاو بلاژویچ و برانکو ایوانکوویچ را به یاد دارند؟

البته ایوانکوویچ را که چند سال پیش سرمربی پرسپولیس بود به یاد دارند. همه به یاد دارند، از جمله استانکو پوکلپوویچ و بلاژویچ. فکر می کنم مربیان کروات در ایران کار زیادی کردند، مربیان کروات دو کشور را به هم نزدیک کردند. فکر می کنم ایرانی ها مربیان کروات ما را خیلی دوست دارند.

حداقل با توجه به پست های اینستاگرامی شما که بر رابطه ورزشی و سیاسی کرواسی و ایران تاکید دارد، این موضوع برای شما نیز مهم است. طبق این گزارش ها شما واقعا از ایران لذت می برید.

من از ایران لذت می برم. من فکر می کنم در طول این سال ها تصویر بدی از ایران ایجاد شده است و ایران چیزی کاملاً متفاوت است. ایران تاریخ بزرگی دارد، مردمانی مهمان نواز دارد، من نگاهی کاملاً متفاوت به این کشور دارم.

دیدگاهتان را بنویسید