اظهارات حمید استیلی درباره حضورش در پرسپولیس

اظهارات حمید استیلی درباره حضورش در پرسپولیس

حمید استیلی چهره مطرح فوتبال ایران با پایان دوره حضور شهاب الدین عزیزی هادم در فدراسیون فوتبال از سوی میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب شد و امیدوار است شاگردان دراگان اسکوچیچ به مرحله گروهی جام جهانی صعود کنند. جام در قطر مشروح گفتگوی استیلی را در ادامه می خوانید:

1400 برای شما چطور بود؟

خدا را شکر اوضاع خوب پیش می رود. ما تمام تلاش خود را برای تیم ملی انجام می دهیم.

شما پست های مختلفی را در تیم ملی تجربه کرده اید. کدام یک از بازیگران، سرپرستان و مربیان تیم امید سخت ترین بود؟

هر موقعیتی سختی خاص خود را دارد. نمی توانیم بگوییم. مهم این است که در هر موقعیتی برای موفقیت تلاش کنید. در پست فنی، مدیریت کار سخت خود را دارد. بدون زیرساخت در فوتبال ایران، کارها به سختی پیش می رود. هم در فوتبال باشگاهی و هم در فوتبال ملی به دلیل نبود زیرساخت ها مشکلاتی وجود دارد.

کارشناسان معتقدند تیم ملی در دیدارهای تدارکاتی برای قهرمانی در جام جهانی به مصاف تیم های بزرگ می رود. آیا شما هم به همین اعتقاد دارید؟

بله، 100% خوب است. اسکوچیچ همچنین قصد دارد بازی های سختی انجام دهد تا از نقاط قوت و ضعف تیم استفاده کند. خدای نکرده با توجه به قرعه کشی جام جهانی بتوانیم مسابقات خوبی را تدارک ببینیم. امیدوارم کارکنان به ویژه دولت محترم در تحقق این امر کمک کنند. امیدوارم با بازی های تدارکاتی خوب، بازیکنان خوب و تجربه بین المللی بتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم.

خیلی ها می گویند تیم ملی باید به دور بعد صعود کند، آیا این انتظار واقعی است؟

ما باید هدف بالایی داشته باشیم تا بتوانیم کار و تلاش کنیم.

طرفدار کدام تیم در جام جهانی هستید؟

من طرفدار ایران هستم.

به جز ایران طرفدار کدام تیم هستید؟

در ایران همه دنبال پرگل هستند. برزیل و فرانسه در سال های اخیر عملکرد خوبی داشته اند.

با پیگیری مسابقات تیم های بزرگسالان، اردوی تیم ملی امید آغاز می شود. با توجه به اینکه سرمربی تیم ملی امید بودید به مهدوی کیا کمک می کنید؟

صد در صد. زمانی که مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب شد با او تماس گرفتم و اعلام کردم هر کاری از دستم بر بیاید انجام خواهم داد. بسیاری از این تیم های امید که در همان سال در این تیم بازی کردند، اکنون جزو تاثیرگذارترین اعضای تیم خود هستند.

کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی در لیگ برتر دارد؟

پرسپولیس و استقلال شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ برتر دارند.

چه چیزی شما را در سال 1400 ناراحت کرد؟

این تاج بیشترین ناراحتی را برای ما ایجاد کرد. درگذشت دو دوست عزیزمان آقایان مهرداد میناوند و علی انصاریان بسیار متأثر شدیم. این از دست دادن عزیزان در عرصه های دیگر مانند هنر نیز غم انگیز بود. ما افراد عزیز زیادی را به خاطر تاج از دست دادیم.

فکر می کنی به حقت در مربیگری رسیده ای؟ مخصوصا در پرسپولیس.

من نتوانستم به آنچه از خودم انتظار داشتم برسم. وقتی بازی می کنید، همه چیز در دستان شماست. در دوران بازیگری به تمام آرزوهایم رسیدم. بازی در پرسپولیس، تیم ملی. با گلزنی در جام جهانی به همه این آرزوها رسیدم. وضعیت مربیگری متفاوت است. از آنجایی که شما تنها نیستید، یک تیم در زمین و یک تیم خارج از زمین، همه باید هماهنگ باشند، که بسیار مهم است و در نتیجه گیری تأثیر می گذارد.

شما قبلا نظر داده اید که من در کار اسکوچیچ دخالت نمی کنم، لطفا در این مورد نظر دهید.

کار من در تیم ملی مدیریت است و در کار اسکوچیچ دخالت نمی کنم.

حتی اگر از شما بپرسند؟

اگر از من بپرسند شرایط فرق می کند اما کار اصلی من آماده سازی بازیکنان، مربیان و تیم ملی است.

دیدگاهتان را بنویسید