اظهارات ضد و نقیض و تمسخر شدید قائم مقام باشگاه استقلال

اظهارات ضد و نقیض و تمسخر شدید قائم مقام باشگاه استقلال

سعید فتاحی، معاون اجرایی باشگاه استقلال درباره شرایط فعلی بازار نقل و انتقالات ایران صحبت کرد.

فتاحی که مورد انتقاد هواداران بابت عملکرد باشگاه قرار گرفته است، روز گذشته در جمع خبرنگاران صحبت کوتاهی کرد اما امروز به تفصیل درباره شرایط باشگاه صحبت کرد.

فتاحی ابتدا می گوید استقلال برای جذب بازیکنان مناسب و همچنین تمدید ستاره های فصل گذشته تلاش می کند. متأسفانه برخی قراردادها به گونه ای بسته می شود که گاهی منافع باشگاه در نظر گرفته می شود و بازیکنان با پرداخت هزینه های اندک می توانند از باشگاه خارج شوند.

من می بینم که در چند روز اخیر مطالبی در مورد اینکه چرا باشگاه با بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده است مطالبی منتشر شده است که باید بگویم این اتفاق افتاده است، اما به هر حال اینطور نبوده که بازیکنان کاملا مایل باشند. این کار را انجام دهید.

البته این مسائل محدود به باشگاه استقلال نیست و کل فضای فوتبال ما را در بر می گیرد، جایی که قراردادهای بلندمدت کمتر بسته می شود زیرا همیشه روند تغییرات مدیریتی و فنی وجود دارد و کمتر باشگاهی وجود دارد که با همین شرایط به کار خود ادامه دهد. مدیر و مربی مدت هاست این یکی از مشکلات فوتبال ماست.

فتاحی افزود: همچنین به ما انتقاد شده که در بازار حمل و نقل سیاست انفعالی را دنبال می کنیم که این نیز اشتباه است. باشگاه استقلال در حال بررسی گزینه های مختلفی برای خرید از انتخاب سرمربی است که البته باید با ساپینتو باشد اما با توجه به اینکه بازار نقل و انتقالات داخلی چندان گسترده نیست و بازیکنان زیادی نداریم که بتوانند کیفیت حضور در استقلال را داشته باشند. ما با اعتماد متقابل در این زمینه پیش می رویم، اما اولویت ما حفظ بازیکنان مورد نیاز باشگاه از فصل گذشته و جذب بازیکنان جدید است که می توانند امسال به استقلال کمک کنند.”

فتاحی با انتقاد از عملکرد برخی باشگاه ها در فصل نقل و انتقالات گفت: امروز که با هر بازیکنی که می نشینی صحبت می کنی به راحتی می توانی متوجه 20 میلیارد می شود. اینها مبالغ عجیبی است که ربطی به شرایط درآمدی در فوتبال ایران ندارد. مثلاً اگر بخواهیم هفت بازیکن مناسب و مستقل را جذب کنیم و با آنها قرارداد جدید ببندیم، فقط باید 200 میلیارد پول نقد برای نقل و انتقالات داشته باشیم. فشار بازیکنان جدید بر باشگاه را علاوه بر تمدید حساب کنید، زیرا آنها قراردادهای خود را با نرخ فعلی بازار تمدید می کنند. استقلال باشگاهی با 6 تیم ملی است و بازیکنانی که می بینند اعداد و ارقام خواهان چهره های جدیدی هستند که سابقه ملی ندارند نیز به دنبال افزایش قرارداد خود هستند. در چنین شرایطی چه کاری می توانید انجام دهید؟

فتاحی در ادامه با بیان اینکه باشگاه استقلال دستش در جیب است و نه کمک عجیبی از نهادی می گیریم، نه معدنی به نام ما ساخته اند و نه کارخانه بزرگ دولتی از ما حمایت کرده است، ادامه داد: این یک سوال مهم برای من است. باشگاهی با یک دهم یا کمتر درآمد ما چگونه می تواند چنین مبالغی را در بازار خرج کند، زیرا پول آن مستقیماً از کارخانه صنعتی وارد بازار می شود و به تورم در فوتبال ایران کمک می کند. در طول فصل اخبار، از سختگیری فوتبال اروپا در زمینه بازی جوانمردانه مالی می شنویم، جایی که پول فوتبال برای فوتبال خرج می شود.

معاون اجرایی باشگاه استقلال درباره سخنان بی تدبیری برخی از پیشکسوتان استقلال و همسویی آنها با فضای مجازی نیز گفت: اصلاً منصفانه نیست که در این بازار آشفته و غیرمنطقی، اینقدر به باشگاه فشار بیاوریم که تعادل مالی ما به هم بریزد. این کار اصول مدیریت باشگاه را نیز نقض می‌کند. آقای آجرلو سابقه طولانی در مدیریت دارد و تیم‌هایی که همیشه داشته ستاره‌اند. اگرچه او بلافاصله پس از حضور در استقلال به قهرمانی تیم کمک کرد، اما واقعاً نمی‌دانم کجاست. هجمه امروز در راه است و چرا هواداران یک جریان هواداری در چنین شرایطی قرار دارند، آنها علیه باشگاه شورش می کنند، در عین حال ما در این شرایط کار خود را انجام می دهیم و سعی می کنیم بهترین خریدها را در انتهای بازار داشته باشیم.

فتاحی در پایان گفت: ما در حال دفاع از قهرمانی هستیم و انتظارات هواداران را درک می کنیم که تیم در فصل آینده در سطح قهرمانی قرار بگیرد و مطمئن باشید فصل آینده با انتخابی اتفاق دیگری نمی افتد. سرمربی جدید استقلال فصل آینده در لیگ برتر قطعا با تیمی معتبر و پر ستاره رقابت خواهد کرد، پس هنوز شانس اول قهرمانی را دارد. البته لازمه چنین اتفاقی حمایت هواداران است. به من اطمینان می دهم. هوادارانی که حتی در این شرایط سخت نقل و انتقالات، این شاهنامه آخر هم خوشحال خواهند شد، چون فصل گذشته که تیم از بازی با الهلال برگشت خوب نبود، اما در نهایت موفق شدیم قهرمانی پرسپولیس و جدید را پاره کنیم. شرایط امسال کل برنامه باشگاه تکرار قهرمانی و داشتن یک تیم عالی برای مسابقات بین المللی خواهد بود و سلام!

دیدگاهتان را بنویسید