حمله وحشیانه به قائم مقام باشگاه استقلال; تبانی؟

حمله وحشیانه به قائم مقام باشگاه استقلال;  تبانی؟

اعتراض فرشید سمیعی به قضاوت حمید هیمالک در بازی استقلال – فولاد و درخواست او برای شنود تلفن داوران و خانواده هایشان، واکنش تند خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران اتحادیه فوتبال انگلیس را در پی داشت. .

افشاریان در گفت و گو با برنامه فوتبال تاپ گفت: متاسفم که سخنگوی باشگاه بزرگی اینجا به صورت غیرمتعارف و بدون اذن خدا به داوران حمله کرد. من چیزی نمی گویم چون بازی ناظر دارد و رفتار داور در جریان مسابقه مشخص است و اگر بخواهید در مورد صحنه ها صحبت می کنم اما او چه حقی دارد که به خودش اجازه دهد اینطور صحبت کند؟ آقای سامی کجای فوتبال است؟ او بازیکن فوتبال است و دو سه ماه دیگر می رود اما ما داوران باید تاوان رفتار او را بدهیم؟ اصلا قابل دفاع نیست

وی ادامه داد: با چه مدرکی و بر چه اساس و واقعیتی بی شرمانه به داوران حمله می کند و خواستار شنود تلفن خانواده داوران می شود؟ منظور خانم آقای هیمالک غیر از استرسی که این رفتار مستقل برای شوهرش ایجاد می کند چیست؟ خانواده های داوران چه می خواهند بگویند؟ برای کسی که اینطور حمله می کند واقعاً مایه تاسف است زیرا تحت فشار هواداران است. به جرات قسم می خورم که آقای سمیعی تا به حال بازی 90 دقیقه ای را ندیده است، اما آقای هیمالک 30 سال است که در فوتبال حضور دارد. کاش آقای فتاحی یا آقای مدیرعامل و آقای گلم پور و مربیانشان به جای آقای سامی به جمع ما بیایند. واقعا خجالت می کشم در مورد حرف های آنها صحبت کنم. با اینکه وکیل است، از حقوق حرفی نمی زند. به کمیسیون انضباطی و کمیسیون اخلاق شکایت کردیم تا رفتار غیرعادی قضات را از نظر شنیداری و…

افشاریان ادامه داد: به ما بگویید در این فوتبال طرفدار چه کسانی هستیم؟ همه می گویند ما طرفدار داور هستیم. چه کسی را قضاوت می کنیم؟ وظیفه ما چیست؟ در این بازی آنقدر داور را خوب تنظیم کردیم که اشتباه می کند. حالا چه کسی تاوان صحبت های آقای سامی را خواهد داد؟ همه قضات کشور به رفتار او اعتراض کردند و نامه نوشتند. اگر داور اشتباه کند، بازیکن اول خودش هزینه را پرداخت می کند. ممکن است دو هفته دیگر به سود استقلال اشتباه کنیم و سه هفته دیگر اتفاق دیگری بیفتد. تا زمانی که مردم قضاوت می کنند، اشتباهاتی وجود دارد و این واقعیت است. خیلی متاسفم برای آقای سامی که خود را وکیل می داند و بی بند و بار و بدون سند به ما حمله می کند. ایشان دو ماه دیگر از فوتبال دور می شود اما به داوران من ظلم می شود.

وی با تاکید بر اینکه از اشتباهات داوری دفاع نمی کند، گفت: من طرفدار اشتباهات داوری نیستم و هرگز خود را مقابل تیمی قرار نمی دهم. می گویند تبانی بوده و من از این موضوع ناراحتم. اگر قرار است از تلفن شخصی شنود شود، شما اولین نفر هستید. آنها باید شخصا شما را بشنوند و ببینند در استقلال چه خبر است. اینطور نیست که اینجا خوب و فانتزی حرف بزنی و نفهمیدی چه خبره با داوران کشور.

وی افزود: قاضی اشتباه کرده تاوان آن را می دهد. حالا ذوب آخان و مس رفسنجان، پرسپولیس، نساجی، مسجد سلیمان و… آنها شکایت می کنند، اما هیچ کس نمی گوید که شما صحبت کردید. همه شاکی هستند اما شما وکیل هستید که می گویید گوش دادن چه اشکالی دارد؟ ما چه گناهی کرده ایم که می خواهید به ما حمله کنید؟ حرف من این است وگرنه من طرفدار داور اشتباه نیستم و جرات دارم از تیم بازنده عذرخواهی کنم. این رفتار حرفه ای من است، اما ناراحتم که به چه حقی این حرف ها را می زنی؟

افشاریان سپس خطاب به سامی گفت: چند ماهی است که در فوتبال نیستی، مستأجر فوتبال هستی، استقلال مثل ماشین است و آخر ایستادی و هر لحظه می توانی پیاده شوی. بعد از آن چه کسی مسئول این ماشین و ما خواهد بود؟ اگر سخنران هستید لطفا بر اساس واقعیت صحبت کنید. آیا شما ناراحت هستید من شاید طرفدار استقلال باشم اما نمی توانم اینطوری داوران ما را بزنی و زنجیر کنی. اگر وکیل هستید به کمیته اخلاق بگویید، برای همین گفتم گوش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید