اظهارات گروسی موضع آمریکاست/ خرابکاری آژانس طبق نقشه غرب انجام می شود


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892263

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این آژانس مواضع آمریکا را نشان می دهد، گفت: در واقع بیانیه رافائل گروسی و ناکامی های آژانس توسط آمریکا برنامه ریزی و برنامه ریزی شده است.

ابراهیم کرکای کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با اشاره به اظهارات اخیر رافائل گروسی در خصوص فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی از بدو تاسیس تا کنون ابزاری برای اجرای سیاست های غرب بوده است و باید آمریکا را در خط مقدم قرار داد. این سیاست

وی با اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی عملا به عامل اجرایی توطئه های آمریکا تبدیل شده است، گفت: غرب در همه عرصه های سیاسی و نظامی با اهرم مسائل هسته ای مداخله می کند، بنابراین نمی توان مواضع آژانس بین المللی را جدا از سیاست ها تصور کرد. از ایالات متحده

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در شرایط کنونی ایران منتظر پاسخ غرب در خصوص پیشنهادات احیای برجام هستیم، ادامه داد: تا امروز هیچ پاسخی در خصوص این پیشنهادات دریافت نکرده ایم زیرا آمریکا به دنبال نقش آفرینی در این زمینه است. آژانس بین المللی انرژی اتمی به دلیل وقفه در مذاکرات برای ازسرگیری برجام.

این کارخانه با اشاره به اینکه مواضع گروسی در خصوص شفاف سازی فعالیت های هسته ای ایران در روزهای اخیر با هماهنگی آمریکا مطرح شده است، تاکید کرد: ساده انگاری است که فکر کنیم دبیرکل آژانس این مواضع را مستقل بیان کرده است، زیرا اظهارات و مواضع او بخشی از پازل سیاست آمریکاست.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این آژانس در سال های اخیر همواره برنامه های خود را در شرایط بحرانی تحت فشار آمریکا انجام داده است، تصریح کرد: پرونده PMD یک بار در دوره آمانو بسته شد اما بازگشایی شد که به این معنی است. که نمی توان به قول و توافقات و تضمین های مورد حمایت آمریکا اعتماد کرد.

وی با اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی می داند که جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال ساخت سلاح هسته ای نبوده است، ادامه داد: برنامه هسته ای ایران بهانه ای در دست آمریکاست در حالی که به دنبال تحریم و فشار است. در مورد ایران، امروز ادعا می کنند که PMD چند روز بعد بسته شد به بهانه اینکه گزارش های جدیدی در مورد فعالیت های هسته ای ایران دریافت شده است، ماجرا را تکرار می کنند، در واقع بهانه های هسته ای آژانس برای تعطیلی فعالیت های ایران، قدرت هسته ای ایران مرز ندارد. .

با بیان اینکه امروز که آمریکا هیچ پاسخی به پیشنهادهای منطقی ایران برای احیای برجام ندارد، زمان استفاده از نقش آفرینی آژانس است و تصریح می کند: آژانس مواضع آمریکا را نشان می دهد، در واقع اخلال های آژانس طراحی شده و آمریکاست. نقشه در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید