اعتراضات علیه نتانیاهو قبل از روی کار آمدن او آغاز شد


ساعت: 01:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918536

نتانیاهو هنوز کار خود را آغاز نکرده است، او شاهد دو تظاهرات بزرگ بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در آستانه آغاز به کار بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر جدید، تظاهرات و تظاهرات مختلفی در تل آویو برگزار شد. در همین حال، بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود، هنوز کابینه جدید خود را تشکیل نداده است، اما تظاهرات علیه دولت آینده او آغاز شده است.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نیز شامگاه شنبه گزارش داد که صدها اسرائیلی اکنون علیه دولت آینده نتانیاهو در میدان هابیما تل آویو تظاهرات می کنند.

بامداد پنجشنبه تا جمعه محله صد دروازه شهر بیت المقدس شاهد تظاهراتی بود که بر اثر آن یک زن 40 ساله به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد. وضعیت جسمانی این زن وخیم گزارش شده است. در اعتراضات 2 شب گذشته در شهر قدس، بسیاری از خودروها و اموال عمومی توسط یهودیان حردی تخریب و به آتش کشیده شد. البته اعتراضات در منطقه صد دروازه پس از آن آغاز شد که یک یهودی متعصب تلاش کرد یک فروشگاه تلفن همراه در آن منطقه را به آتش بکشد. با ورود نیروی انتظامی و دستگیری عامل این آتش سوزی، صدها یهودی حریدی در حمایت از این مرد به خیابان ها ریختند و به دیگر نیروهای پلیس پیوستند.

دیروز بنیامین نتانیاهو با اشاره به تظاهرات خیابانی یهودیان حریدی در شهر قدس در ۲ شب گذشته ضمن محکومیت معترضان، خواستار برخورد بیشتر پلیس با این افراد و محاکمه آنها شد.

بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود و رهبر جناح راست افراطی رژیم صهیونیستی، این روزها پس از پیروزی در انتخابات و کسب اکثریت در کنست، به فکر تشکیل کابینه جدید است. منابع عبری نسبت به قدرت گرفتن افراد و شخصیت های راست افراطی مانند “ایتمار بن گویر” (رئیس حزب قدرت یهود) و “بتزلیل اسموتریچ” (رئیس حزب صهیونیست مذهبی) که از اعضای حزب نتانیاهو محسوب می شوند هشدار دادند. حزب ائتلاف و قطعا در کابینه آینده حضور خواهند داشت، آنها سیاست های خود را مانعی جدی در برابر اهداف منطقه ای و حتی بین المللی نتانیاهو می دانند.

جریان های راست افراطی رژیم صهیونیستی که اکنون در قدرت هستند، به طور جدی خواهان توسعه شهرک های کرانه باختری بر اساس پروژه های خود هستند.

از سوی دیگر، جناح راست افراطی در صدد اجرای پروژه‌های خطرناک دیگری مانند اخراج کامل فلسطینی‌ها از مناطق موسوم به C کرانه باختری و تغییر وضعیت مسجدالاقصی (اول قبله) است. مسلمانان). در جهان).

دیدگاهتان را بنویسید