اعتراض شدید جبهه اصلاحات ایران به ممنوعیت حضور خاتمی در مراسم

اعتراض شدید جبهه اصلاحات ایران به ممنوعیت حضور خاتمی در مراسم

روز جدید : جبهه اصلاحات ایران با صدور بیانیه ای به ممنوعیت حضور سیدمحمد خاتمی در میان اعضای این جبهه از یک نهاد امنیتی اعتراض کرد.

متن کامل بیانیه جبهه ایران برای اصلاحات به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

[یک نهاد امنیتی]در 6 اردیبهشت 1401 از حضور آقای سید محمد خاتمی در مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران در حسین جماران ممانعت به عمل آمد.

این اقدامی تاسف بار در تضاد آشکار با قانون و حقوق و آزادی های اساسی شهروندان است. متاسفانه در سال های اخیر بارها از حضور آقای سید محمد خاتمی در جلسات و حتی برخی جلسات خصوصی جلوگیری شده است. هیچ مقام قضایی یا امنیتی حق ندارد هیچ شهروندی را بدون محاکمه و طی یک محاکمه عادلانه محدود کند.

اساس محدودیت های اعمال شده برای آقای خاتمی و ممنوعیت دیداری ایشان هیچ گاه به صورت رسمی و قانونی مشخص نشده و به طور رسمی اعلام نشده است. در ممانعت اخیر و مسئولین [یک نهاد امنیتی]آنها بدون صدور دستور رسمی، از آقای خاتمی خواستند که در جلسه پشت درهای بسته شرکت نکند و تهدید کردند که در صورت حضور، عملاً ممنوع الکار خواهند شد.

جای تاسف است که در چهل و چهارمین سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی که آزادی و عدالت در اوج اهداف و وعده های خود قرار داشت، شخصیتی دلسوز و قانونمدار و از پیشگامان انقلاب اسلامی بود. . جبهه سیاسی گسترده بود و میلیون ها شهروند ایرانی حتی در یک اجتماع ساده و افطاری در یک جبهه سیاسی قانونی و ثبت شده، آن هم در امام خمینی (ره) جماران، ممنوع الخروج شدند.

در شرایطی که کشور با بحران مشارکت و نمایندگی سیاسی، چالش‌های انباشته، تحریم‌های اقتصادی و زیست محیطی فزاینده، تحریم‌های شدید بین‌المللی و نارضایتی گسترده در میان اکثر شهروندان مواجه است و بیش از هر زمان دیگری نیازمند اجماع ملی است، شاهد چنین اقدامات غیرقانونی و بسیار کوته‌نگر هستیم. همه جریانات سیاسی و حل مشکلات و بحران ها با مشارکت گسترده ترین طیف ممکن سرمایه انسانی، سیاسی و اجتماعی کشورمان.

جبهه اصلاحات ایران ضمن اعتراض شدید به ممنوعیت حضور آقای سید محمد خاتمی در بین اعضای خود، از مقامات، مراجع قانونی و سایر نیروهای سیاسی می خواهد که برای جلوگیری از این اقدامات غیرقانونی، ناعادلانه و مناسب، اقدامات موثرتری انجام دهند. جلوگیری از اقدامات غیرقانونی و قانونی آزادی های مدنی و اساسی شهروندان.

دیدگاهتان را بنویسید