اعتراض وزیر آموزش و پرورش: به فکر هوای کثیف باشید/ مدارس تعطیل نشود

اعتراض وزیر آموزش و پرورش: به فکر هوای کثیف باشید/ مدارس تعطیل نشود

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در اعتراض به تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا گفت: باید به فکر تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از آنها می خواهم به فکر آلودگی هوا باشند، گفت: دانش آموزان ما نباید تعطیل شوند چرا که از تحصیل و آموزش موثر محروم می شوند.وی گفت: همه به ما معترض هستند که چرا مدارس تعطیل می شود و ما هم در دوران کرونا و هم امروز تابع تصمیم دوستان هستیم. اعلام کنید. اما ما دل شکسته ایم.

یوسف نوری در حاشیه ارائه و نقد الگوی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان برگزاری کلاس های جبرانی برای جبران تعطیلی به دلیل آلودگی هوا با توجه به اینکه همه دانش آموزان به اینترنت دسترسی ندارند و راضی هستند، گفت: معلمان ما در دوران کرونا زحمت کشیدند و ساعت ها به تنهایی هزینه ها و مدیریت را انجام دادند. از آنها قدردانی کرد.

وی افزود: اما در کل از آنها می خواهم که به فکر آلودگی هوا باشند. دانش آموزان ما نباید در قفل باشند زیرا از آموزش و پرورش مؤثر محروم هستند. همه از ما شاکی هستند که چرا مدارس تعطیل است. هر چند ما هم در دوران کرونا و هم در عصر حاضر تابع تصمیم دوستان هستیم و اینها را اعلام می کنند. اما ما دل شکسته ایم.
رایزنی با دولت برای تخصیص اعتبار برای تهیه تبلت برای دانش آموزان نیازمند

وی با بیان اینکه الگوی تدریس در شاد است و معلمان به صورت انفرادی با دانش آموزان در ارتباط هستند تا مشکلات را حل کنند، اظهار کرد: یکی از دلایل عقب افتادگی کودکان این است که ابزار ارتباط با آنها را ندارند. ما به دولت پیشنهاد خواهیم داد تا ببینیم آیا می توانیم برای آن اعتبار بگیریم یا خیر.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یک سال از ورود ما به وزارت آموزش و پرورش می گذرد، گفت: همکاران اقدامات مناسبی در راستای اجرای سند تحول بنیادین انجام داده اند که از جمله آن آسیب شناسی عدم اجرای سند تحول بنیادین و تهیه آن است. سازي خاطرنشان كرد: برنامه راهبردي براي اجراي آن.

نوری اضافه کرد: پیشنهاد می شود این برنامه ها مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته و از این طریق مشارکت داشته باشند چرا که بدون شک تضاد نظرات و اختلاف نظر مردم می تواند منجر به هم افزایی و همفکری در اجرای سند تحول بنیادین شود. .

قانون نظام ارزشیابی معلمان نیز نمونه ای از سند تحول بنیادین است

وی با بیان اینکه سند مدرسه سند اصلی تحول در حال تنظیم است، گفت: بنابراین مدارس به تدریج وارد چرخه دستیابی به شاخص های سند تحول خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش می کنیم تا پایان برنامه هفتم توسعه همه مدارس را وارد سند تحول بنیادین کنیم و مدارس را در قالب رتبه بندی مدارس ارزیابی کنیم.

نوری با تاکید بر اینکه کارکنان آموزش و پرورش باید به این باور برسند و بخواهند سند را اجرا کنند، گفت: تصویب قانون نظام ارزشیابی معلمان نیز مصداق سند تحول بنیادینی است که هم کیفیت آموزش را بالا برده و هم باعث افزایش کیفیت آموزش و پرورش شده است. تا اصلاح نظام پرداخت

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم سند اجرایی شود، آموزش و پرورش باید دغدغه ملی باشد، از دانش‌آموز و معلم گرفته تا نهادهای مردمی و رسانه‌ها باید در این امر ورود کنند تا این کار تکمیل شود. ایجاد این دغدغه ملی

دیدگاهتان را بنویسید