اعتراض و بحث و تجمع اشکالی ندارد اما دانشگاه تعطیل نشود


ساعت: 15:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916143

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره اتفاقات اخیر در دانشگاه ها گفت: متاسفم که برخی دانشجویان فحش می دادند. این اتفاقات شرم آور بود. اعتراض، بحث و تجمع اشکالی ندارد، اما کمیته تخلفات باید به تخلفات دانشجویان و اساتید رسیدگی کند چرا که دانشگاه نباید تعطیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه علامه طباطبایی سخنرانی می کرد، با اشاره به توطئه دشمنان علیه کشورمان در ماه های اخیر، گفت: دولت علیرغم همه این توطئه ها نمی کند. خود را از حاشیه سرگرم کند. وزارت کشور و وزارت اطلاعات امنیت کشور را تضمین می کنند و دولت نیز برنامه های عمرانی خود را دنبال می کند، کارهای بزرگی در کشور انجام شده است که از جمله آن آبرسانی سنندج می باشد.

وی تاکید کرد: می خواهیم مشکلات کشور حل شود و مشکلات به تعویق نیفتد. در سال گذشته دیدید که نظام ارزشیابی معلمان نهایی شد. با فروش نفت، صادرات محصولات و جلوگیری از فرار مالیاتی، درآمد کشور افزایش می یابد و دولت به اقشار مختلف توجه می کند.

معاون رئیس جمهور گفت: اندیشکده ها و سازمان های اطلاعاتی غربی جهت ایجاد مشکل در کشور را داده اند و عربستان سعودی هزینه آن را می پردازد. غرب تاریخ سیاهی در جهان دارد، اما اکنون مدعی حقوق بشر هستند. ببینید آنها در افغانستان، یمن و فلسطین چه کردند.

در پاسخ به این انتقاد که چرا دولت پس از گذشت 43 سال از ابتدای انقلاب همچنان به تامین آب افتخار می کند و چرا زودتر این مشکلات حل نشد؟ وی بیان کرد: در ده سال گذشته خشکسالی زیادی رخ داده است و دولت برای رفع این مشکلات تلاش زیادی می کند. دولت باید مشکلات مردم را حل کند از اول انقلاب برای حل مشکلات روستاها تلاش شد اما اکنون همه استان ها درگیر مشکل آب هستند. در اوایل انقلاب شرایط کشور به ویژه در روستاها نامساعد بود، امکانات نبود و از همان دوران تلاش برای رفع این مشکلات آغاز شد. در این سال ها کشور در زمینه های مختلف از جمله پزشکی، نانوفناوری، دفاعی و نظامی به رشد علمی زیادی دست یافت که قبل از انقلاب این دستاوردها را نداشتیم. با وجود تحریم ها، تلاش های زیادی در زمینه پیشرفت علمی کشور صورت گرفته است. البته ما به برخی مدیران لیبرال که در گذشته کار نکرده اند انتقاد داریم. به هر حال مردم در انتخابات به عده ای رای می دهند و رویکرد رهبری این است که وارد همه مسائل نشود.

حسینی در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره ورود نظامیان به دانشگاه چیست؟ وی تصریح کرد: متاسفم که برخی دانش آموزان از الفاظ تند استفاده کردند. این اتفاقات شرم آور بود. اعتراض، بحث و تجمع اشکالی ندارد، اما کمیته تخلفات باید به تخلفات دانشجویان و اساتید رسیدگی کند چرا که دانشگاه نباید تعطیل شود.

وی با بیان اینکه در این یک سال تجمع هایی از گروه های مختلف صورت گرفته که هیچ کس با آنها کاری ندارد اما آن که سلاح به دست می گیرد اهل گفتگو نیست، تاکید کرد: ما مشکلات را قبول داریم و اساسا آمده ایم که برویم. به سوی عدالت بله، اما در برخی موارد حرف های بی اساس می زنند. در دانشگاه تربیت مدرس گفتند که حشدالشعبی به همراه نیروی انتظامی حضور دارد، گفتم برویم تهران را ببینیم درست است یا نه.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به انتقادات مبنی بر معرفی وزارت راه و شهرسازی تحت عنوان جوانان توسط بذرپاش، گفت: من به جوانی افراطی اعتقادی ندارم. باید به جوانان فضا داده شود اما در دولت قبل به جوانی بها داده نمی شد و اکنون رویکرد دولت این است که از جوانان و افراد با تجربه در کنار هم استفاده شود. اونی که گفتی سوار آسانسور نشد. وی در دولت نهم رئیس سازمان جوانان بود. او دارای دکترای مدیریت است. هم در دولت بود و هم در مجلس. وی در ستاد اجرایی فرمان امام و صداسیما خدمت کرد و خود مجلس وی را به عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب کرد و عملکرد وی به گونه ای بود که برای اولین بار از مدیریت دیوان محاسبات تقدیر شد. هیچ افراطی در این زمینه مجاز نیست. مجلس با اسناد قانونی خود نظارت دارد و اینطور نیست که نظارتی وجود نداشته باشد. البته نیروها به جای تنش به دنبال هم افزایی هستند.

وی با اشاره به رویکرد دولت در استفاده از مدیران کارآمد و پاک گفت: رئیس جمهور پرچم مبارزه با مفسدان در قوه قضائیه را برافراشت و برادر رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور دستگیر شدند و اکنون نیز دولت از ساده و ساده استفاده می کند. مردم پاک طبیعتا اگر تخلف مدیری پیدا شود این مدیر برکنار می شود.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا دولت از مشکلات مردم آگاه است، گفت: در همه جای دنیا مشکلات و کمبودهایی وجود دارد و نباید فکر کنیم که بقیه دنیا مشکلی ندارند. نیویورک خود فقر، فساد و مشکلات دارد. ما هم در جریان مسائل نیستیم. من در 15 ماه گذشته حداقل به 150 شهر رفته ام. من با نمایندگان و دانشگاهیان در ارتباط هستم و اینطور نیست که از کمبودها مطلع نباشیم. رئیس جمهور هم به روستاها می رود.

حسینی درباره تعهد مجلس یازدهم در خصوص شفافیت گفت: شفافیت یک وعده به نمایندگان مجلس است و باید عمل کنند. من در دولت هستم. اخیراً رئیس مجلس گفته بود که من جزو اولین کسانی بودم که طرح شفافیت را امضا کردم. این طرح تصویب شده و اکنون بین مجلس و شورای نگهبان در گردش است. شفافیت عالی است و همه ما طرفدار آن هستیم.

وی در خصوص امکان برگزاری تجمعات مسالمت آمیز خاطرنشان کرد: امکان تظاهرات مسالمت آمیز وجود دارد. هر کسی می تواند نظر خود را بگوید. خود نمایندگان مردم از تریبون مجلس از کاستی ها صحبت می کنند و اعتراضاتی بیان می شود. مقرر شد مکان هایی در شهرها برای ابراز اعتراض مسالمت آمیز تعیین شود.

حسینی درباره دستاوردهای سفر استانی دولت گفت: مصوبات سفرهای استانی توسط معاونت اجرایی رئیس جمهور پیگیری می شود که برخی از این طرح ها در حال افتتاح است اما برخی از برنامه ها سه ساله است. شاید پنج درصد از مصوبات هنوز اجرایی نشده است. دولت قول می دهد یا کوتاه مدت یا میان مدت یا چهار سال. در خصوص وعده مسکن گفتیم که وعده دولت در پایان چهار سال محقق می شود.

ادامه دارد……

دیدگاهتان را بنویسید