انتقاد از بحث جنجالی: لغو استقلال اشکالی ندارد؟!

انتقاد از بحث جنجالی: لغو استقلال اشکالی ندارد؟!

سازمان خصوصی سازی می خواهد باشگاه استقلال سهامی عام شود و 51 درصد از سهام خود را به بخش خصوصی بفروشد. باشگاه مثل یک شرکت تجاری و یک بنگاه اقتصادی است، همه چیز باید مثل یک آینه شفاف و شفاف باشد. نشان داد که باشگاه استقلال به عنوان یکی از قطب های فوتبال ایران مانند دهه های گذشته کاملا آماتوری و مقطعی مدیریت می شود.

با توجه به عرضه سهام باشگاه استقلال در فرابورس و احساس مسئولیتی که قربانزاده در قبال این شرکت بزرگ و بزرگ از نظر نام و روح دارد، تاکید کرد که از فردا یعنی . وی امروز حسابرس و بازرس را به باشگاه استقلال اعزام می کند تا تمامی اسناد مالی را رصد کرده و حساب ها و دفاتر را استخراج و به سازمان خصوصی سازی منتقل کند که علی فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال از این موضوع استقبال می کند. اما ای کاش کمی زودتر اتفاق می افتاد. به خصوص در آذرماه که باشگاه استقلال طی نامه ای به سازمان خصوصی سازی خواستار دریافت بیش از 100 میلیارد تومان از حساب بانک شهر خود شد و قربانزاده به قصد پرداخت بدهی استراماچونی و باشگاه استقلال در این زمینه به باشگاه استقلال کمک کرد. بالاخره پول را از بانک شهر دریافت کرد.

البته بانک شهر بخشی از این پول را به دلیل اقساط معوق از حساب کم کرد و نزدیک به 90 میلیارد تومان به استقلال داد که می توانست برای پرداخت بدهی آسترا استفاده کند. علی فتح الله زاده در توجیه عدم واریز این پول به حساب استراماچونی گفت که از یکی از بازیکنان خارجی اخطاریه دریافت کرده و در صورت عدم پرداخت باید دو میلیون دلار برای سه سال به او بپردازم. قرارداد و او پرونده جدیدی به عنوان استراماهونی تشکیل می داد و از طرف بازیکنان بخشی از درصدها را می خواستند.

بدون شک اگر حسابرس و بازرس از سوی سازمان خصوصی سازی برای حضور در باشگاه استقلال زودتر تعیین می شد، این پول به حساب آسترا می رفت و حالا بحث حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا مطرح نمی شد. از طرفی به خوبی می دانیم که خارجی های فعلی استقلال چه در بخش مربیگری و چه در بخش بازیکنان با وجود اینکه به باشگاه اعلام کرده اند اما تا 24 هفته از مسابقات آماده ترک اردوی تیم هستند و می خواهند. برای قهرمانی در لیگ برتر و تجربه جام حذفی و اخطار آنها به باشگاه استقلال پول گرفتن و ترک اردوی تیم است. شاید اگر علی فتح الله زاده بازیکن خارجی که استقلال را اعلام کرده بود با دفتر باشگاه تماس می گرفت و شرایط را به او اطلاع می داد، می توانست با پرداخت پول آسترا برای آن بازیکن وقت بخرد تا مطالباتش را پرداخت کند. به خصوص اینکه به گفته علی فتح الله زاده این بازیکن همچنان با استقلال قرارداد دارد و طبیعتا می خواست با استقلال در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود.

علی فتح الله زاده در مهم ترین پاسخ به محرومیت استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، فارغ از هر تصمیمی باید گفت که پول های دریافتی از بانک شهر سوء مدیریت بوده و این سوء مدیریت منجر به حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا شد. عیبی نداره! در حالی که جمله خود دنیایی از اشکال است.

دیدگاهتان را بنویسید