اعترافات تلخ کی روش پس از تحقیر ایران

اعترافات تلخ کی روش پس از تحقیر ایران

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بلافاصله پس از شکست 6 بر 2 تیم ملی مقابل انگلیس گفت: ما تا آخرین توان جنگیدیم و شجاع بودیم. ما آنچه را که می توانستیم در محل اعمال کردیم.

وی ادامه داد: هنوز چیزی تمام نشده و دو بازی دیگر در جام جهانی داریم و تلاش می کنیم با موفقیت از آن ها عبور کنیم.

کی روش همچنین در نشست خبری پس از این دیدار درباره احساس خود پس از پایان این دیدار مهم گفت: نظر من ساده و کاربردی است. در نیمه اول بازی تمام شد. تنها هدفی که برای تیم ما باقی مانده این بود که متحد و شجاع باشیم و تا جایی که می توانیم بجنگیم و فوتبال را سربلند کنیم. آن دوران بد به ما اجازه داد از ابتدا در سطح بالایی بازی کنیم.

وی گفت: همه بازیکنان خیلی خوب بازی کردند. بازیکنان ما تجربه انگلیسی ها را نداشتند. امروز از تیم ملی انگلیس چیزهای زیادی یاد گرفتیم و به این نتیجه رسیدم که تیم ملی ما اکنون در شرایط بهتری قرار دارد و برای بازی بعدی آماده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به این موضوع واکنش نشان داد که به نظر می رسد در غیبت سه ساله او، تیم ملی ایران لطمه زیادی خورد و از طرفی برای ترمیم این تیم چه خواهد کرد؟ وی گفت: همانطور که گفتم اکنون برای بازی مقابل ولز آمادگی بسیار بیشتری داریم. رقابت در سطح بالایی است و همه چیز آماده است تا کارمان را انجام دهیم و برای پیروزی در بازی بعدی تلاش کنیم. همیشه همینطوره ما باید درس هایمان را یاد بگیریم و تمرکز کامل داشته باشیم و هیچ مشکلی در اطراف تیم وجود ندارد. مهم این است که بدانیم چه اتفاقی افتاده و چه چیزی باید یاد بگیریم.

کی روش در پاسخ به این سوال که اگر برگردد تصمیماتش را تغییر می دهد؟ گفت: کار ما تغییر گذشته نیست. ما باید روی آینده تمرکز کنیم. اگر فکر می کنید بدشانس هستید، کار زیادی انجام نمی دهید. تنها چیزی که در کنترل ماست این است که افکارمان را آماده کنیم و کارها را به جلو ببریم.

در پاسخ به این سوال که سرمربی تیم ملی ایران چه کاری نمی تواند انجام دهد؟ گفت: متوجه سوال شما نشدم. اگر دست من بود، نمی گذاشتم خیلی چیزها اتفاق بیفتد. اگر می توانستم بازی را کنترل کنم، دیگر کسی نبودم که نظر بدهم. همه می دانند بازیکنان من در چه محیطی هستند. این وضعیت بهترین نیست. از نظر تعهد و تمرکز، شرایط روی بازیکنانم تاثیرگذار است. آنها مردم هستند. سال هاست که آنها را می شناسم. آنها هدفی دارند و ما می دانیم که از کسانی پیروی می کنند که مانند اسطوره بودند و من افتخار می کنم که آنها بازی می کنند. من به کاری که انجام دادم بسیار افتخار می کنم. البته اگر مثال بخواهید، ما در سال 2014 و 2018 حمایت کامل داشتیم، اما امروز دیدید که چه اتفاقی افتاد. باید به کسانی که نمی خواهند از تیم ملی حمایت کنند، بگویم بهتر است در خانه بمانند، کسی به آنها نیاز ندارد.

وی درباره مصدومیت بیرانوند گفت: از داور مسابقه پرسیدم. ما نتوانستیم خونریزی را کنترل کنیم. اتفاقی که افتاد این بود که بینی بیرانوند شکسته شد و وقتی خونریزی را قطع کردند، بازی ادامه پیدا کرد و فکر کردیم او دیگر نمی تواند بازی کند. نشانه هایی وجود داشت که می توانست برای بازیکن مشکل ایجاد کند. متاسفانه یک دقیقه بعد از شروع بازی، بازیکن نتوانست بازی را ادامه دهد.

کی روش در مورد اینکه چند نفر از تیم امروز ایران در ترکیب اصلی مقابل ولز بازی خواهند کرد؟ گفت: نمی توانم به این سؤال پاسخ دهم. من تا بازی ولز پاسخ روشنی برای این سوال ندارم. علاوه بر این نتیجه، باید به درستی تحلیل کنیم. شاید بازیکنان باید از نظر روحی سخت‌تر شوند. ما تنها پس از تجزیه و تحلیل کامل می توانیم به این سوال پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید