اعتراف دولت رئیس جمهور مبنی بر اینکه روش رتبه بندی معلمان صحیح نیست

اعتراف دولت رئیس جمهور مبنی بر اینکه روش رتبه بندی معلمان صحیح نیست

رضامراد صحرایی درباره آخرین وضعیت رتبه بندی به خبرنگاران گفت: روند رسیدگی به اعتراضات را آغاز کرده ایم و به موارد اعتراضات استان به استان جداگانه رسیدگی می شود. اطلاعات دریافت می شود و گروه های کاری ارزیابان اسناد افراد را ارزیابی می کنند. در عین حال موضوع بررسی آیین نامه نیز آغاز شده و ضمن رصد رتبه های اعطایی و وضعیت آنها، بتوانیم با نتیجه ایرادات، آیین نامه را تغییر دهیم.

صحرج درباره سفارش کتاب های درسی گفت: سفارش کتاب های درسی به زودی آغاز می شود. ما مشکل قیمت داریم، اگر یارانه کاغذ آن طور که می خواهیم داده نشود ممکن است قیمت کتاب های درسی افزایش پیدا کند، آقای رئیس جمهور دستور داده اند که قیمت کتاب ها به صورت غیرمتعارف افزایش نیابد، بنابراین فعلا در حال افزایش قیمت هستیم. مشاوره می خواهیم قیمت کتاب اعلام شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر الکترونیکی شدن تمامی فعالیت های وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ؛ وی گفت: ثبت نام کتاب های درسی به این صورت خواهد بود. بحث سیستم ها بحث مفصلی در آموزش است. آموزش و پرورش که حدود نیمی از کارمندان دولت را پوشش می دهد، چندین سیستم دارد که باید یکپارچه شوند، این سیاست قاطعانه ما است. تمام سیستم های وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ به تدریج یکپارچه می شوند. یکپارچه سازی سیستم ها ممکن است کمی طول بکشد.

وی خاطرنشان کرد: اولویت ما در بحث رتبه بندی دو موضوع است. وی خاطرنشان کرد: یکی مشکل معلمان بی رتبه و دیگری معلمان معترض است. زمان دقیقی را نمی توان برای رسیدگی به اعتراض غیر ارزیابان تعیین کرد زیرا ارزیابان باید نظر خود را اعلام کنند. ما خیلی عجولانه عمل کردیم و رده بندی با این مشکل مواجه شد. رتبه بندی یک کار دقیق است و باید طبق برنامه پیش برود. اساسنامه آن قطعا تغییر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید