اعتصاب قریب الوقوع کارکنان پست

بیش از 340000 کارمند پست ایالات متحده (معروف به کارگران UPS) تهدید کرده اند که در صورت عدم توافق در مذاکرات قرارداد بین شرکت ها و اتحادیه در مورد دستمزد، ساعات کاری و شرایط کار، از طرف اتحادیه خود در هفته های آینده اعتصاب خواهند کرد.

این اعتصاب عمومی کارکنان پست که تقریباً بزرگترین اعتصاب دهه های اخیر در ایالات متحده آمریکا است، در دهه های گذشته نیز سابقه مشابهی داشته است. اعتصاب 185 هزار کارگر از U. P. 25 سال پیش، یعنی. در سال 1376، خدمات پستی ایالات متحده، عملیات روزانه شبکه گسترده خدمات پستی ایالات متحده را با ضرری هنگفت تعطیل کرد.

درجه سانتی گراد آن آن و کارشناسانش می گویند: اگر اعتصابی رخ دهد، بزرگترین اعتصاب علیه کارفرمایان و شرکت های بزرگ در تاریخ ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

با ورود خریداران به فصل تعطیلات تابستانی و آماده شدن خرده فروشان برای تعطیلات اواخر سال، تعطیلی حامل های پستی ایالات متحده در سراسر کشور و سراسر ایالت آغاز خواهد شد. سفارشات در طول تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه ها دریافت می شود و مردم برای خرید برخی از اقلام قبل از زمستان و کریسمس آماده می شوند.

در بدترین سناریو، اعتصاب طولانی‌مدت کارمندان UPS می‌تواند باعث اختلال عمده در شبکه زنجیره تحویل پست و بار ایالات متحده شود.

شرکت‌های توزیع خرده‌فروشی مانند Walmart، Target و سایر خرده‌فروش‌ها نیز عملیات حمل و نقل را برای آخرین محصولات خود ایجاد کرده‌اند و به مشتریان این امکان را می‌دهند که آنلاین خرید کنند و سفارش‌های خود را از فروشگاه‌ها دریافت کنند. شرکت ها و پلتفرم های تاکسی اینترنتی مانند شرکت معروف «اوبر» نیز پس از انتشار شایعاتی درباره این اعتصاب فعال شدند.

کل درآمد شرکت اصلی پست ایالات متحده، یو پی اس، در سه ماهه اول سال نسبت به سال قبل 6 درصد کاهش یافت و در آوریل اعلام کرد که این فشار همچنان ادامه خواهد داشت. از نظر اقتصادی این شرکت در رکود جدی قرار دارد.

فدرال اکسپرس و سایر اپراتورهای پستی نیز ماه ها قبل اعتصاب کنندگان را تشویق کرده اند که UPS را ترک کنند و به سایر رقبای کوچکتر بپیوندند تا از تاخیرهای ناشی از اعتصاب جلوگیری کنند.

97 درصد کارگران اتحادیه به اعتصاب رای دادند. برای به دست آوردن اهرم فشار در مذاکرات با شرکت ها، اتحادیه خواستار این شد که اگر این شرکت چند میلیارد دلاری نتواند قراردادی را که شایسته اعضای اتحادیه است، انجام دهد، یو پی اس ضربه بزرگی به خود وارد کرده و مستحق نابودی است. قدرتمندترین اهرمی که اعضای ما دارند نیروی کار آنهاست و آنها مایلند از آن صرف نظر کنند تا مطمئن شوند UPS مطابقت دارد.

کارگران علاوه بر نیاز به دستمزد پاره وقت و به گفته آنها اضافه کاری بیش از حد، خواهان بهبود ایمنی راننده هستند، به ویژه عدم وجود تهویه مطبوع در کامیون های حمل بار، که در ماه گذشته باعث مرگ و بستری شدن یک راننده شرکت در بیمارستان برای سایرین شد. . او بود.

به گفته شرکت حمل و نقل و تدارکات جهانی این شرکت، UPS روزانه حدود 25 میلیون بسته، تقریباً یک سوم حجم بسته های ایالات متحده را تحویل می دهد. این حدود 10 میلیون بسته بیشتر از تحویل روزانه در سال های قبل از همه گیری است.

سود سالانه UPS در دو سال گذشته تقریباً سه برابر سود قبل از ویروس کرونا بوده است. این شرکت مستقر در آتلانتا حدود 8.6 میلیارد دلار سود سهام و بازخرید سهام را در سال 2022 به سهامداران خود باز خواهد گرداند و انتظار دارد 8.4 میلیارد دلار دیگر در سال جاری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید