اعتصاب و اعتراض معلمان به محل اقامت نخست وزیر موقت رسید


ساعت: 06:52
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878862

معلمان معترض در مقابل اقامتگاه نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی به وضعیت معیشتی اعتراض کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ده ها معلم پس از اعتصابات و اعتراضات سراسری در فلسطین اشغالی در مقابل خانه ژایر لاپید تظاهرات کردند و خواستار تغییر شرایط استخدامی خود شدند. پیش از این برخی معلمان معترض با وزارت دارایی اسرائیل برای بازگشایی مدارس به توافق رسیده بودند.

معلمان در فلسطین اشغالی هفته گذشته برای تامین نیازهای معیشتی خود دست به اعتصاب زدند.

علاوه بر اوضاع متلاطم امنیتی و حملات سایبری همزمان به زیرساخت های رژیم، وضعیت اقتصادی در سرزمین های اشغالی نیز نامطلوب به نظر می رسد و حداقل چندین اتحادیه از جمله معلمان در ماه های اخیر دست به اعتصاب زده اند. اواخر هفته گذشته، رسانه های اسرائیلی از اعتصاب معلمان در فلسطین اشغالی در اعتراض به حقوق کم خود خبر دادند و روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد که با ادامه اعتصاب معلمان به دلیل شکاف حقوق بین اتحادیه آنها و وزارت دارایی، کلاس ها در حدود 2 میلیون دانش آموز برای دومین روز متوالی از ساعت 10 صبح شروع می کند.

بر اساس این گزارش، اتحادیه صنفی معلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این اعتصاب تمامی مهدکودک ها، دبستان ها و مدارس راهنمایی را شامل می شود. این اعتصاب ملی پس از آن صورت می گیرد که معلمان هفته گذشته در مناطق مختلف کشور به دلیل دستمزد پایین دست به اعتصاب دو ساعته زدند. فلسطین اشغالی در سال‌های اخیر صحنه اعتراض‌ها به دلیل بحران اقتصادی و بیکاری به‌ویژه پس از شیوع تاج بوده است و اعتصاب اخیر معلمان چند ماه است که ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید