از واحدهای بازسازی نشده سرپل ذهاب محل اقامت معتادان تا کمبود بودجه برای کتابخانه های عمومی

ساعت: 21:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790892

پروژه هایی که مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است.

واحدهایی که پس از زلزله سال 96 بازسازی نشده اند، از جمله ساختمان های مسکونی و اداری در سرپل ذهاب، به زیستگاه زباله و معتادان تبدیل شده اند و این پروژه ها توسط مسئولان متوقف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بازی دراز، با گذشت پنج سال از زلزله 3.7 ریشتری سال 96، کتابخانه های شهرستان سرپل ذهاب همچنان آماده نبوده و مشکلاتی را برای مطالعه این شهر ایجاد کرده و اکنون در اجاره ای مستقر هستند. ساختمان.

با سردی هوا در اواخر پاییز تعداد زیادی از واحدهای مسکونی و اداری و چندین کتابخانه عمومی و … که هنوز تکمیل نشده اند به محل استراحت و خواب معتادان غیر بومی زباله و مواد مخدر تبدیل شده است. و .. پرداخت می کنند.

البته لازم به ذکر است که تعداد زیادی از زباله گردها و معتادان متجاهر پس از زلزله 21 آبان 1396 به سرپل ذهاب آمدند و همچنان زباله و … را جمع آوری می کنند که یکی از دلایل وقوع جرم، سرقت، و غیره در یک شهر هستند

با کمک دادستان، نیروی انتظامی، شهرداری و بهزیستی شهرستان سرپل ذهاب تعدادی از آنها به کمپ و محل سکونت اصلی خود بازگردانده شدند اما تا رسیدن راه زیادی در پیش است. نقطه ایده آل و پاکسازی شهر از این معتادان متجاهر و زباله گردهای غیر بومی، تلاش بیشتر و برخورد جدی تری از سوی کارکنان و ادارات مربوطه وجود دارد.

یکی از شهروندان آقای ساجدی در گفت و گو با بازی دراز گفت: متاسفانه حجم آوارگان و تخریب ساختمان های اداری در سطح شهر ظاهر خیابان ها را مخدوش کرده و آثاری از رنج روحی شهروندان ایجاد می کند. زند که نمی توان زمین لرزه 7 و 3 ریشتری را فراموش کرد.

شهروند دیگری به خبرنگار ما گفت: متاسفانه در سطح شهر جایی برای دانش آموزان و دانشجویانی که درس می خوانند و کتاب می خوانند وجود ندارد که ایده آل است. و آسیب های روحی، روانی، علمی زیادی را به همراه دارد که متأسفانه مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته است.

در ادامه خبرنگار ما به سراغ مدیر کتابخانه های عمومی سرپل ذهاب رفت و با وی گفت و گو کرد.

39f50166 1a1e 4f16 8888 686862003aaf خبر خاکستری

خانم معصومه اکبری در گفتگو با خبرنگار بازی دراز گفت: شهرستان سرپل ذهاب قبل از زلزله سال 96 دارای 3 کتابخانه عمومی فعال در سطح شهرستان بود که از این تعداد 2 کتابخانه در شهرستان و یک کتابخانه در شهرستان واقع شده است. روستای ترقیس دهستان کلا شاهین.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان سرپل ذهاب گفت: در جریان زلزله کتابخانه عمومی انقلاب سالم ماند اما متاسفانه هر دو کتابخانه شهرستان به شدت آسیب دیدند.

وی افزود: کتابخانه عمومی رسالت با زیربنای 1000 متر مربع و 2500 عضو فعال و منابع بیش از 25000 جلد کتاب که ساختمان آن 40 سال قدمت داشت تخریب شد و کتابخانه علامه امینی با زیربنای 660 مترمربع علیرغم ساخت جدید تخریب شد. (2010) دیوارهای آن جراحات جدی دیده و نیاز به توانبخشی دارد.

اکبری گفت: در حال حاضر ساختمان های کتابخانه رسالت و علامه امینی 20 درصد بهسازی شده و برای تداوم نیاز به اعتبار دارد.

وید گفت: کتابخانه عمومی روستایی انقلاب با زیربنای 270 متر مربع یک هفته پس از زلزله مجدداً فعالیت خود را آغاز کرد و خوشبختانه با مشکلی مواجه نشد.

اکبری اعتبار هزینه شده تاکنون برای بازسازی کتابخانه رسالت را 6 میلیون ریال و برای تکمیل پروژه 42 هزار ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید