اعتماد به جوانی اصل بیانیه گام دوم انقلاب است/ معنویت و اخلاق؛ دو راهکار مهم برای ادامه راه انقلاب اسلامی


ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809327

فرشته عسکری با بیان اینکه نیاز اساسی جامعه ایجاد روحیه امید و خودباوری در جوانان است، گفت: اعتماد به جوانان و استفاده از استعداد و توانمندی های آنان در تفویض مسئولیت، عصاره گام دوم انقلاب است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرشته عسکری روانشناس و مدرس دانشگاه شمال سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون با بیان اینکه اخلاق و معنویت یکی از محورهای گام دوم انقلاب است، گفت: این رویکرد دارای دو ویژگی متمایز است. ابتدا به آن اشاره می کنند و آن را یکی از ویژگی های اصلی انقلاب می دانند.

وی بیان کرد: باید این دو ویژگی را تقویت کنیم که انگیزه همه فعالیت ها در ما و جامعه است، یعنی اخلاص، ایثار، توکل و ایمان که ارزش های معنوی بود و احسان، گذشت، کمک به نیازمندان، صداقت، شجاعت، ترویج فروتنی، اعتماد به نفس که یک ویژگی اخلاقی است.

زنان نقش اساسی در تزریق امید به خانواده و جامعه دارند

وی گفت: در گام دوم انقلاب نیازمند عقل معنوی و وجدان اخلاقی هستیم. جنگ نرم وجود دارد و باید کانون گرم خانواده را از گزند دشمن دور نگه دارند. زیرا هدف دشمن آسیب رساندن به بنیان خانواده بود که برای آن از هیچ کوششی دریغ نکرد و امروز در فضای مجازی و اینترنت و ماهواره تلاش می کند تا آرمان ها و ارزش ها را زیر و رو کند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس بیانیه گام دوم جوانان موتور محرکه و محور کشور هستند، اذعان داشت: مقام معظم رهبری بیش از 40 بار کلمه جوان را بیان کرده اند که نشان از اعتماد به جوانان است. جوانان آگاه و انقلابی برای ایجاد امید در جامعه.

به گفته عسگری؛ جوانان پرچمدار و میدان دار بیانیه گام دوم انقلاب هستند و برای رسیدن به این مهم، نسل اول انقلاب باید همچنان به حمایت، هدایت و کمک به نسل جوان ادامه دهند و به توان و استعداد جوانان اعتماد کنند. برای بهبود کشور

این استاد دانشگاه گفت: همانطور که جوانان در هشت سال دفاع مقدس برای مقابله با دشمن بعثی از کشور دفاع کردند، امروز نیز باید از مهارت و تجربیات آنها در جنگ اقتصادی استفاده کنیم و بدانیم که نسل امروز خالصانه وقف شهید حج است. قاسم سلیمانی «خاص است و الگوی آنها برای رسیدن به تراز انقلاب اسلامی، سیره پیشوای دلها خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید