اعزام تیم ملی کشتی به مسابقات جهانی در هاله ای از بلاتکلیفی/ بازی شیطنت آمیز دولت آمریکا با دم شیر!


ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907537

یانکی ها در آستانه تکرار سنت سال گذشته هستند.

اشتباه دولت آمریکا در صدور روادید برای کشتی گیران آزاد ایرانی چالش های زیادی را برای جام جهانی کشتی ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ در جریان مسابقات جهانی کشتی 2022 – بلگراد، مسئولان فدراسیون کشتی آمریکا از علیرضا دبیر به عنوان متولی کشتی ایران برای حضور تیم کشتی آزاد ایران در جام جهانی این کشور دعوت کردند که سرپرست فدراسیون کشتی آمریکا شرایطی برای آنها داشت. .

یکی از شروط وزیر امور خارجه برای آمریکایی ها این بود که اولاً تیم اعزامی از ایران به آمریکا مجبور نباشند در صف های طولانی در سفارتخانه های کشورهای دیگر برای روند صدور روادید بایستند و در بحث دیگر که مهمترین آنها بود. رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد که برای همه اعضای تیم، هیئتی از ایران باید بدون مشکل ویزا بگیرد.

سال گذشته با وجود دعوت رسمی فدراسیون کشتی آمریکا از کشتی گیران آزاد ایران برای حضور در مسابقات مشترک تگزاس، وزارت امور خارجه و کنسولگری آمریکا از صدور روادید برای علیرضا دبیر و 5 نفر دیگر از ملی پوشان جلوگیری کردند. تیم کشتی که شامل کشتی گیران سرشناس بود.


اتکای دولت آمریکا به قوانین نانوشته اشتباه است

از آنجایی که عدم صدور ویزای آمریکا برای ورزشکاران ایرانی توسط دولت آن کشور به یک قانون نانوشته و روال عادی تبدیل شده است، فدراسیون کشتی ایران هنوز تصمیمی برای حضور در مسابقات جهانی نیمه دوم آذرماه اعلام نکرده است. و سخنگوی این فدراسیون نیز روز گذشته گفته است که دبیر همچنان بر سر قول خود مبنی بر اعطای ویزا توسط میزبان به تمامی اعضای تیم پایبند است.

علیرغم پیگیری کامل مسئولان WWF، لازم به ذکر است که جام جهانی WWF یک رویداد رسمی در تقویم WWF است و میزبان مسابقات موظف است شرایط حضور کامل را بدون ایجاد مشکل رعایت کند و تمامی تیم های شرکت کننده را بدون نقص ارائه دهد.

این در حالی است که آمریکایی ها بار دیگر در حال توجیه، توجیه و در واقع شیطنت در صدور روادید برای کشتی گیران اعزامی به تیم ملی کشورمان برای این کشور هستند، روال ویزای آمریکا در دست نیست.


آمریکا و انگلیس با یک سیاست مشترک

از آنجایی که در ماه‌های اخیر علیرغم پیگیری‌های کامل فدراسیون‌های ایران، برای کاراته‌کاها و ورزشکاران چند رشته رزمی دیگر ویزای حضور در بازی‌های جهانی آمریکا صادر نشده است، بعید نیست که دولت آمریکا بار دیگر این مانع را در مسیر خود قرار دهد. راه مبارزان ایرانی حضور کل تیم ایران در آمریکا.

این حادثه تنها مشکلی نیست که در روزها و ماه های اخیر رخ داده است. محرومیت تکواندوکاران از حضور در گرندپری منچستر، عدم دریافت ویزای انگلیس به مشکات الزهرا صافی برای شرکت در مسابقات تنیس نوجوانان ویمبلدون، عدم صدور روادید مصر برای 2 ستاره تیم ملی اسکواش و چندین بحران دیگر بود. جنایات دولت های آمریکا و انگلیس

با توجه به اینکه عدم شرکت در این رویداد به دلیل همکاری نکردن دولت آمریکا با فدراسیون کشتی ایران در بحث صدور روادید، قطعا در صورت تکرار اشتباه سال گذشته، مشکلی برای کشتی گیران ایرانی ایجاد نخواهد کرد. کشتی گیران ایرانی بزرگترین غایبان مسابقات جهانی 2022 آمریکا هستند.

حسن یزدانی با غلبه بر دیوید تیلور آمریکایی یورونیوز به مدال نقره جهان دست یافت


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید