حل مشکلات بنزین در هاله ای از بلاتکلیفی / راه حل مسئولان چیست؟


ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898736

صف های طولانی بنزین در سیستان و بلوچستان به ویژه در کلانشهر زاهدان در حالی است که کار آنها خارج از توجیه مسئولان و ناامیدی شهروندان است که هر روز بر طول این صف ها افزوده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، در حالی که خطوط انتظار برای دریافت سوخت از پمپ بنزین های سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان زاهدان از مرز 3 تا 4 کیلومتر گذشته است، این معضل لاینحل مردم این منطقه از کشور را نگران کرده است.

به گفته تعدادی از شهروندان، عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه در این زمینه و افزایش روزانه این صف ها حکایت از ضعف مدیریت دارد؛ که پمپ بنزین ظرف دو ساعت اعلام می کند که سهمیه سوخت کارت رایگان تمام شده و شهروندان باید پس از انتظار در صف های طولانی 6 تا 7 ساعته بدون سوخت گیری وسیله نقلیه خود پمپ بنزین را ترک کنند و یا برخی نازل های سوخت علیرغم صف بدهی ها از کار افتاده است. یک علامت هشدار که مدیریت ضعیف را نشان می دهد

جدای از اتلاف ساعت ها وقت مردم و مختل کردن زندگی روزمره آنها، صف های طولانی؛ این امر باعث ترافیک سنگین در خیابان های اصلی شهر مانند خیابان امام خنی، خیابان دانشگاه، خیابان نارسر، خیابان جام جم و … شده است.

مشکل بنزین تنها به تشکیل صف های طولانی ختم نشد و این روزها بازار دلال ها بازار سوخت را داغتر از گذشته کرده است، فروش 20 لیتری بنزین رایگان بین 160 تا 220 هزار تومان معضلی است که شهروندان باید با آن دست و پنجه نرم کنند. و چاره ای جز پرداخت این هزینه های گزاف تامین سوخت موتور ندارند

وجود این مشکلات از آن جهت است که سال هاست مسئولان برای رفع این مشکل تلاش می کنند اما نتیجه مطلوبی به دست نیاورده و همچنان شاهد صف های طولانی در پمپ بنزین ها هستیم.

هرچند پیگیری های خبرنگار ما از شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان و فرمانداری این شهرک نتیجه ای نداشت و متولیان امر از پاسخگویی خودداری کردند، اما با توجه به این موضوع که مردم شهرک هامون نیز با آن دست و پنجه نرم می کنند; محمد حاجی حسینی فرماندار شهرستان هامون گفت: یکی از مشکلات اساسی مردم شهرستان هامون به ویژه شهرستان علی اکبر نبود مکان مستقل در منطقه است.

وی افزود: پیگیری ها انجام شده و کار تقریبا به پایان رسیده است، مجوز راه اندازی ایستگاه برای شهرداری شهر علی اکبر در نظر گرفته شده و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود. ،

فرماندار شهرستان هامون ادامه داد: مشکل مردم منطقه که به دلیل مسافت و عدم دسترسی به پمپ بنزین مجبور به مراجعه به پمپ بنزین امام حسین (ع) در شهر زابل هستند. و ایستگاه امام رضا (علیه السلام) در شهر محمد آباد با افتتاح این پارکینگ از شهرداری علی اکبر حذف می شود و از طرفی کمبود پارکینگ مشکلی برای مسافران و گردشگران است. به منطقه کوه خواجه نیز با این اقدام و برنامه ریزی هایی که برای تکمیل زیرساخت ها در نظر داریم حل خواهد شد. ،

افزایش سهمیه کارت رایگان پمپ بنزین راهکاری برای کاهش صف های طولانی است

سعید بلوچی مدیر داخلی پمپ بنزین مرکزی نیکشهر در پاسخ به گلایه مردم از صف های طولانی پمپ بنزین و اتلاف وقت مردم در آن صف ها گفت: تعداد کارت های رایگان در پمپ بنزین 2 عدد است. ، و ایستگاه خارج از شهر بیش از 2 کارت رایگان ندارد. که سهمیه روزانه هر خودرو 250 مرحله بنزین است اما روزانه به بیش از 500 خودرو نمی توانیم سوخت رایگان بدهیم.

وی افزود: اکثر افرادی که برای دریافت بنزین مراجعه می کنند کارت سوخت ندارند و روزانه 15 تا 20 لیتر به این خودروها برای رفع نیاز آنها اختصاص می دهیم.

مدیر داخلی پمپ بنزین مرکزی نیکشهر تاکید کرد: پلاک خوان جدید نصب شده در چند مرحله اجازه نمی دهد خودرو به جایگاه سوخت برود و بر این اساس مجوز سوخت گیری خودرو المثنی صادر نمی شود.

وی افزود: خودروهای زیادی از شهرستان های قصرقند و لاشار، منطقه بنت وحیتی زرآباد به این جایگاه سوخت می آیند و این خود منجر به ایجاد صف های طولانی می شود.

بلوچی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه دولت مبنی بر کاهش ۱۰۰ لیتری سهمیه کارت سوخت، مردم به ویژه در پایان ماه برای دریافت سوخت از کارت رایگان باید چندین ساعت در صف منتظر بمانند.

مدیر داخلی پمپ بنزین مرکزی نیکشهر ادامه داد: جایگاه این منطقه دارای هشت نازل است که با توجه به اینکه فقط 2 کارت رایگان داریم در روزهای پایانی ماه فقط باید 2 نازل را وارد کنیم در این زمینه در صورت رایگان بودن. کارت‌های هر ایستگاه به 4 عدد کاهش می‌یابد اگر کارت تقویتی پیدا شود، در روند افزایش سرعت شارژ خودرو وضعیت بهتری خواهیم داشت.

پایگاه خبری عصرهامون در راستای رفع درخواست ها و دغدغه های مردم آماده دریافت پاسخ مسئولین در این زمینه می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید