اعزام های سازماندهی شده به زیارتگاه ها شتاب می گیرد

ساعت: 18:16
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786473

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: اعزام ها به عتبات عالیات سازماندهی شده و با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه شورای برنامه ریزی بعثت با مقام معظم رهبری و سازمان حج و عترت امروز به ریاست حجت الاسلام سید عبدالفتاح نماینده ولی فقیه در امور حج و عبادت و زائران ایرانی برگزار شد.

در این نشست علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و عبادت با اشاره به آغاز اعزام کاروان ها به عتبات عالیات از هفته گذشته گفت: اعزام زائران ایرانی به عراق به صورت سازمان یافته و با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت.

وی به اقدامات انجام شده برای همراهی هر چه بیشتر خدمات زیارتی در رویکرد جدید به منظور تسهیل عبادت افراد با سلایق مختلف و تمکن مالی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با این رویکرد خدمات بهتری به زائران ارائه شود. .

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به پیگیری های انجام شده برای اعزام زائران عتبات به صورت زمینی و اعزام زائران به سوریه، گفت: از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران انجام می شود و توسعه می یابد. در آینده.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین نواب در این دیدار از کارکنان سازمان حج و زیارت خواست به گونه ای برنامه ریزی کنند که اوج اعزام زائران به حرم در ماه های رجب و ماه های رجب محقق شود. شعبان.

وی افزود: در خصوص تغییرات ایجاد شده در اعزام کاروان های زیارتی به حرم نیز باید در اسرع وقت اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

این نشست با گزارش داوود باقری مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه های 20 گانه بررسی فرآیندهای اجرایی در حوزه زیارت و عبادت از اقدامات انجام شده برای تهیه و تدوین کتاب فعالیت های این کارگروه ها ادامه یافت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و عبادت با بیان توصیه‌هایی در خصوص اتمام مراحل تدوین این کتاب تصریح کرد: این سند اجرایی باید به گونه‌ای تنظیم شود که در مواقعی نیاز کارگزاران را فراهم کند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام نواب در سخنانی در خصوص فرارسیدن هفته بسیج و پنجم آذر؛ وی سالروز تشکیل بسیج مستضعفین را تبریک گفت و با بیان روایتی از امیرالمومنین حضرت علی (ع) تجلی اخلاص را روحیه بسیجی دانست.

وی گفت: بادجی ها بندگان مخلص و بی تکلفی هستند که اعمال خود را خالصانه برای خدا انجام می دهند و خود را مطرح نمی کنند و به هیچ وجه در صدد ارائه خود نیستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و عبادت خاطرنشان کرد: بسیج روحیه ای است که در هر انسانی و در هر صحنه ای حضور و حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه این روحیه در رفتار فرماندهان ارتش و سپاه همچون بابایی، صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی و همت کاملاً محسوس است، افزود: این افراد انسان های پاک و آزاده ای بودند که در راه خدا از همه چیز خود گذشتند.

این روحیه را می توان در بازسازی زلزله و سیل، کنترل کرونا، صنعت و کشاورزی، سلول های بنیادی، غنی سازی اورانیوم، در حوزه و دانشگاه مشاهده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید