استقبال عراق از زائران اربعین از 20 محرم / سفر به زیارتگاه را به تعویق نیندازید


ساعت: 13:50
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888744

وزیر کشور ضمن توصیه به زائران اربعین حسینی برای معطل نکردن سفر به عتبات عالیات گفت: طبق پیش بینی انجام شده تعداد زائران امسال زیاد است و بهتر است زائران زیارت عتبات را قبل از اربعین آغاز کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب ، احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله جنتی وارد آبادان شد و پس از استقبال استاندار خوزستان و مدیرعامل منطقه آزاد اروند عازم شلمچه شد. بازدید از پایانه مرزی شلمچه و شرکت در جلسه ستاد اربعین حسینی در شلمچه نیز از دیگر برنامه های سفر وزیر کشور به خوزستان است.

وی ابتدا با حضور بر مزار شهدای گمنام شلمچه به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی وزیر کشور را در سفر به خرمشهر و آبادان همراهی کردند.

وحیدی در حاشیه بازدید از پایانه اربعین حسینی و زیرساخت های گذرگاه شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش و برنامه ریزی خوبی برای آماده سازی مرز شلمچه برای عبور آسان و روان زائران اربعین حسینی انجام شده است.

وی افزود: در زمینه تامین آب و برق، استقرار موکب ها و تامین گیت های خروجی و ورودی در محدوده گذرنامه پیش بینی های خوبی انجام شده است تا زائران در تردد از این گذرگاه با مشکل مواجه نشوند.

وحیدی گفت: با توجه به گرمای هوا نصب آفتابگیر و مه پاش در دستور کار قرار گرفته و بیمارستان شلمچه برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران تجهیز می شود.

وی بیان کرد: هماهنگی های مرزی با طرف عراقی ادامه دارد و شور و هیجان خاصی در مرز شلمچه برای آماده سازی مرز برای استقبال و خدمات رسانی به زائران امام حسین (ع) وجود دارد.

زائران سفر خود را به عتبات معطل نکنند

وزیر کشور ضمن توصیه به زائران اربعین حسینی برای معطل نکردن سفر به عتبات عالیات گفت: طبق پیش بینی انجام شده تعداد زائران امسال زیاد است و بهتر است زائران زیارت عتبات را قبل از اربعین آغاز کنند.

وی افزود: طرف عراقی برای ورود زائران اربعین از 20 محرم اعلام آمادگی کرده است، بنابراین بهتر است زائران اربعین هر چه سریعتر سفر خود را به پایان برسانند.

وحیدی گفت: علاوه بر پاسگاه مرزی شلمچه، چذابه، مهران و خسروی، 2 پاسگاه مرزی شمال غرب شامل تمرچین در استان آذربایجان غربی و باشماق در استان کردستان برای رفاه حال زائران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هنوز هیچ هماهنگی با طرف عراقی برای عبور خودروهای شخصی انجام نشده و در صورت توافق به وی اطلاع رسانی خواهد شد.

متروپل از شرایط بحرانی خارج شد

وزیر کشور در خصوص ساختمان کلانشهر آبادان گفت: ساختمان متروپل از وضعیت بحرانی خارج شده و این ساختمان متعلق به منطقه آزاد اروند است، اما بررسی نحوه تخریب آن طولانی شده است.

وی با بیان اینکه دستور لازم برای تخریب ساختمان متروپل باید از سوی دادستانی صادر شود، تصریح کرد: طبق آخرین گزارش، مراحل نهایی تخریب این ساختمان برای اجرا در نظر گرفته شده است.

وحیدی همچنین درباره اجرای دستور رئیس جمهور در خصوص اجرای اصل 65 در منطقه آزاد اروند بیان کرد: جلساتی از سوی معاونت حقوقی رئیس جمهور برگزار و مرزها مشخص شده است.

این سفر به منظور بررسی آخرین تمهیدات انجام شده برای اسکان زائران اربعین حسینی از جمله برپایی موکب های حسینی، پارکینگ، گیت های ورودی و خروجی داخلی و خارجی انجام شد.

پایان پابهم/

دیدگاهتان را بنویسید