اعضای بریکس ۴۰ درصد از منابع ملی جهان را غیرمجاز دارند/ دنیا از پدرخوانده آمریکایی گذشت


ساعت: 08:06
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878579

یک کارشناس رسانه با اشاره به اینکه اعضای بریکس ۴۰ درصد از منابع ملی جهان را غیرمجاز دارند، گفت: دنیا آنقدر بزرگ شده که باید از ایلخانی آمریکا بگذرد، دنیا فهمید که آمریکا مرده و مدفون است.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ملاشاهی امروز در سخنانی درباره سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس بریکس گفت: نام بریکس را خیلی بیشتر از آمریکا یا اتحادیه اروپا خواهید شنید.


وی گفت: کشورهایی که خواهان توسعه هستند، چه آمریکا بخواهد و چه نخواهد. کشورهایی که خواهان رشد اقتصادی هستند، چه کاخ سفید ناراحت باشد و چه خوشحال، کشورهایی که می خواهند علیرغم همه اهرم های فشار بین المللی بر سیستم هژمونیک به پیشرفت خود ادامه دهند. دنیای تک قطبی دیگر برای آنها معنا ندارد.


این کارشناس رسانه افزود: دنیا آنقدر بزرگ شده که باید از پدرخوانده آمریکایی پیشی بگیرد. اگر تا دیروز ایران از نظر ایدئولوژیک به دنیای چندقطبی رسیده بود، اکنون چین، روسیه، هند، برزیل و آفریقای جنوبی از پنج قاره این راهبرد را اتخاذ کرده اند.» و توسعه و جهان چندقطبی.


ملاشاهی توضیح داد: تجربه این کشورها در اقدامات دنیای تک قطبی به قدری افزایش یافته که تمام سازوکارهای مالی را برای دور زدن تحریم های یکجانبه آمریکا و غرب پیدا کرده اند.


وی گفت: با وجود دیگر نیروهای نوظهور، تحریم های آمریکا برای ملت ها شوخی است. از هر کسی که عضو بریکس نیست اما با جهان چندقطبی موافق است دعوت می شود در چهاردهمین اجلاس سران شرکت کند.


این کارشناس رسانه افزود: تنها سوالی که باقی می ماند این است که چرا قبلاً نام برجام در سیاست خارجی ما شنیده نمی شد، چرا قبلاً برجام برای ما مهم نبود یا برای برجام مهم نبودیم، در حالی که بیش از همه کشور دیگری در جهان نیاز به ارتباط دارد. «ما با بریکس بودیم.


ملاشاهی خاطرنشان کرد: حقیقت این است که دولت سیزدهم به جای چسبیدن به غرب، راه دیگری را در پیش گرفته است و آن یافتن کانون های نیروهای پنهان جهان از قدرت همسایگان تا قدرت های نوظهور است.


وی با تاکید بر اینکه ادبیات دولت جدید مذاکره دست خالی با غرب نیست، مذاکره با دست پر است و چند گزینه وجود دارد، تاکید کرد: بهره برداری از غرب با دست خالی نتیجه ای جز همین برجام بی پایان ندارد. .


این کارشناس رسانه ادامه داد: نقش بریکس در شرایط کنونی جهانی برای ایران همانند موریانه در پیمان کفار است. بدون شک تحریم ها دیگر ابزار فشار بر ایران و سایر کشورها نیست، خواه ناخواه.


ملاشاهی گفت: سیاستمداران غربی یا مشاهیر غربی نباید انرژی و قدرت افکار عمومی را بیهوده به سمت سراب و آمریکای در حال فروپاشی سوق دهند که نتیجه آن چیزی جز ماندن در زیر آوار فروپاشی کاخ سفید نیست.


به گفته وی؛ همه دنیا می دانند که آمریکا مرده است و دنیا در حال دفن آن است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید