اعضای کنگره آمریکا خواستار کنار گذاشتن دیپلماسی با ایران شدند

ساعت: 00:15
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1781861

جمهوریخواهان آمریکا در کنگره در حال تجدید فشار بر دولت بایدن برای کنار گذاشتن مسیر دیپلماتیک خود با ایران هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته فری بیکن، جمهوری خواهان کنگره آمریکا در حال تجدید فشار بر دولت بایدن برای کنار گذاشتن مسیر دیپلماسی با ایران هستند. گفته می شود این اقدام توسط جمهوری خواهان پس از حمله اخیر پهپاد به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه صورت گرفته است.

در این گزارش به فشار بر دولت بایدن بر اساس نامه ای که جمهوری خواهان روز پنجشنبه به کاخ سفید ارسال کردند اشاره می کند.

هفده عضو جمهوری خواه کنگره به رهبری برایان استیل نماینده مجلس ویسکانسین، دولت بایدن را به نادیده گرفتن تهاجم فزاینده ایران علیه ایالات متحده و متحدان واشنگتن در خاورمیانه با هدف بازگشت به توافق هسته ای 2015 متهم کرده اند.

در این نامه با اشاره به حمله اخیر به یک پایگاه آمریکایی در سوریه آمده است: با افزایش تنش ها در خاورمیانه، این پیام خطرناکی به دوستان و دشمنان ما می دهد که تحریم ها را لغو کرده و با بزرگترین حامی تروریسم مذاکره می کنیم. که دارند به ما حمله می کنند. این حمله یادآور دیگری است که دولت شما اولویت های اشتباهی را برای ورود به توافق هسته ای با ایران تعیین کرده است. اگر ایران بخواهد تا زمانی که مذاکرات ادامه دارد، این گونه رفتار کند، تصور کنید که چقدر برای هر توافقی که پس از پایان مذاکرات حاصل شود، احترام قائل هستند. ما شاهد حمله ایران به نیروهای آمریکایی و متحدان ما در خاورمیانه و در عین حال افزایش فعالیت های هسته ای خود هستیم.

این تهدیدها ادامه دارد و دولت شما با لغو تحریم‌های آمریکا به تضعیف توانایی ما برای مبارزه با رژیم ایران ادامه خواهد داد.

ایران اخیراً موافقت کرد در 8 دسامبر در وین مذاکراتی را برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی آغاز کند و در عین حال تأکید کرد که هدف از این مذاکرات صرفاً گفتگو نیست. بلکه موضوع دستیابی به یک توافق ملموس و رعایت منافع متقابل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید