اعطای اعتبار 250 میلیارد ریالی برای تکمیل بیمارستان زاوه


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822262

احداث بیمارستان در شهرستان زاوه یکی از خواسته های قدیمی مردم این منطقه است که در سفر فروردین ماه رئیس جمهور به خراسان رضوی 25 میلیارد تن برای تکمیل این بیمارستان اختصاص یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; عملیات ساخت بیمارستان راشد زاوه از سال 1394 آغاز شده اما هنوز تکمیل نشده است و پیشرفت پروژه 92 درصد است، تکمیل و تامین تجهیزات پزشکی به گفته استاندار 50 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد.

بر این اساس در سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی 25 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان مصوب شد.

در بهمن ماه گزارشی مبنی بر کندی پیشرفت پروژه ساخت بیمارستان رشید زاوه به عنوان بیمارستان ناتمام زاوه گزارش شد که نیازمند 28 میلیارد وام است. مسئولان وام های قرض الحسنه جذب و تصویب کرده اند که این امر امید مردم زاوه را روز به روز در راه اندازی بیمارستان راشد افزایش می دهد.


پیگیری

در گزارش بهمن 99 از مغایرت آماری مسئولان وقت از نظر میزان پیشرفت پروژه و دو برابر شدن نیاز به اعتبار از 140 میلیارد ریال اعلامی نماینده وقت در سال 97 به 28 میلیارد ریال نوشتیم. برای تربت حیدریه در سال 1378 اعلام کرد که تاکنون به گفته سرپرست استانداری زاوه این نیاز به 500 میلیارد ریال رسیده است!

این بررسی ها نشان می دهد که با گذشت زمان و افزایش تورم و هزینه مصالح ساختمانی، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بیمارستان راشد زاوه هر روز در حال افزایش است. ، زاوه و مه ولات از این وام ها به 550 میلیارد ریال رسیده است.

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با تلاش قوه مجریه پس از جذب کامل اعتبارات شاهد افتتاح و بهره برداری از بیمارستان راشد زاوه خواهیم بود.

در گزارش پیگیری بعدی در سال 1400 مدیر شبکه بهداشت و درمان زاوه اعلام کرد: پیش بینی این بود که پروژه بیمارستان راشد تا خرداد 1400 به اتمام برسد اما تا سال 1400 84 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل شبکه بهداشت و درمان زاوه در این گزارش علت تاخیر در فوران تاج و عدم توانایی در استخدام پیمانکار جدید را اعلام کرد.

وی با احتساب جذب 140 میلیارد ریالی در سال 1400، شش ماه آینده را پایان عملیات عمرانی و بهره برداری و تجهیز بیمارستان می داند، اتفاقی که هنوز رخ نداده است. رسیده و 250 میلیارد ریال هزینه شده است زیرا خیلی دور.


برای ایجاد بیمارستان زاوه 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است

محمد وفاجاد فرماندار زاوه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ساخت بیمارستان راشد این شهرستان از سال 1394 آغاز شد اما هنوز به اتمام نرسیده و تکمیل آن یکی از مهمترین نیازهای مردم این شهرستان است.

وفایی نژاد افزود: ساختمان این بیمارستان تاکنون 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 25 میلیارد تن برای ساخت آن از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

وی ادامه داد: برای تکمیل ساختمان این بیمارستان و تامین تجهیزات پزشکی حدود 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

فرماندار زاوه بیان می کند: ساختار سازمانی بیمارستان راشد زاوه مشخص شده و درخواست ما از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که نسبت به جذب و به کارگیری نیروی انسانی مورد نیاز این بیمارستان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: بیمارستان راشد به 120 هزار نفر در شهرستان های زاوه و باخرز و همچنین مسافران تربت جام و تایباد خدمات درمانی ارائه می کند.


جذب 140 میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه ها

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: ساختمان بیمارستان و ساخت این پروژه پیشرفت کرده است.


اختصاص 160 میلیارد ریال با دستور وزیر بهداشت برای بیمارستان

محسن زنگنه همچنین از پرداخت 160 میلیارد وام با دستور دکتر عین الهی وزیر بهداشت در سفر سال گذشته به تربت حیدریه خبر داد.

وی افزود: در سفر وزیر بهداشت برای افتتاح بیمارستان رشید، مبلغ 160 میلیارد ریال تصویب شد و روند تخصیص به سازمان برنامه رفت و به دلیل مشکلات مالی دولت در پایان سال گذشته سال، مقرر شد در ابتدای سال جدید اعطا شود.

250 وام میلیارد ریالی سفر ریاست جمهوری

زنگنه گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در سفر رئیس جمهور به استان، تصویب وام 250 میلیارد ریالی برای تکمیل ساخت بیمارستان زاوه در سال 1401 بود که انجام شد.

وی خاطرنشان می کند: یکی از مطالبات به حق مردم استان و زاوه عزیز راه اندازی این مجتمع درمانی است و امیدواریم با تزریق اعتبارات شاهد افتتاح این مجتمع باشیم و خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم عزیز این دیار ارائه دهیم. دریافت شده در طول هفته دولت، یعنی. این سپتامبر

شهرستان زاوه تا سال 1366 یکی از بخش های شهرستان تربت حیدریه بود که پس از ارتقاء به عنوان شهرستان مستقل معرفی شد و اکنون این شهرستان دارای دو بخش سلیمان و مرکزی است و طبق آمار مرکز بهداشت جمعیت حدود 80000 نفر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید