انتقال آب سد دوستی به سرخس درخواست برحق مردم است/ اعطای 600 میلیارد تن اعتبار برای تکمیل جاده جدید سرخس


ساعت: 14:56
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835890

طرح مطالبات مردم محور اولین جلسه شورای اداری سارا در سال 1401;

سرپرست فرمانداری سرس در اولین جلسه شورای اداری شهرستان در سال 1401 بر پیگیری مطالبات مردم در حوزه های آب شرب، بهداشت و درمان، راه، اعمال حق جذب نیروهای بومی و مهار گرد و غبار تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ؛ اولین جلسه شورای اداری شهرستان سراس در سال 1401 ظهر امروز با یاد و خاطره شهید سرافراز ملک محمد سالارزهی در هیئت مدیره فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد بختیاری امام جمعه سرخس در این نشست گفت: امروز اگر هجوم عظیم جوانان از افکار انحرافی به دور است مرهون زحمات شهید مرتضی مطهری است.

امام جمعه سراکس افزود: خدمات علمی معلمان و خدمات اقتصادی کارگران از مصادیق خدمت انسانی است و این خدمات از انسان در روز مرگ محافظت می کند.

وی افزود: انتصاب شایسته فرماندار جدید شهرستان را تبریک می گویم. ایشان به مشکلات منطقه واقف کامل دارند و امیدواریم با روحیه جهادی که از ایشان می دانیم شاهد پیشرفت شهر باشیم.

مولوی سید عبدالعزیز پارسا امام جمعه اهل سنت شهرستان سرحس نیز در این نشست گفت: کارکنان ما در هر کجا که هستند باید از موقعیت خود برای خدمت به مردم استفاده کنند.

وی گفت: فرماندار صراحی که نیروی بومی شهرستان است باید حواسش به توسعه شهرستان باشد.


شفاف سازی باید توسط دستگاه های اجرایی در راستای رضایت مردم انجام شود

حیدر جهانی رئیس قاضی سراس نیز در این نشست گفت: دشمن امیدوار بود راهپیمایی روز جهانی قدس پرشور نباشد اما مردم ما با حضور در راهپیمایی دفاع خود را از اسلام در میدان نشان دادند.

وی گفت: در برخورد با قوه قضائیه تبعیض وجود ندارد و قوه قضائیه با هر متخلفی که نظم و امنیت عمومی را مخل کند برخورد می کند؛ چه آن فرد مسئول باشد و چه آقازاده.

جهانی گفت: امروز در قوه قضائیه عدالت ترمیمی جایگزین عدالت کیفری شده و مجازات جایگزین حبس داریم مگر اینکه قاضی تشخیص دهد که مجرم باید در زندان بماند.

رئیس قاضی سرخس به موضوع بهداشت و درمان و فساد اشاره کرد و گفت: قانون بهداشت اداری 12 سال پیش تصویب شد که اصل آن برائت است. شفافیت باید در مسائل اداری مورد توجه قرار گیرد. اگر مدیری مرتکب تخلف شود، باید مانند سایر متخلفان عدالت رفتار شود. فساد تمام اعمال و انفعالات جاری را در بر می گیرد.

وی گفت: امروز کار نکردن هم جرم است. رضایت عمومی باید توسط بوروکراسی شفاف شود. همه طبقات باید به ما کمک کنند تا جامعه ای سالم داشته باشیم. اگر در ادارات بهداشتی باشد، فساد کنترل می شود و شاهد برکناری برخی مسئولان نخواهیم بود.

پس از این دیدار حسن نوری زاده سرپرست فرمانداری شهرستان سرس با اشاره به حضور گسترده، آگاهانه و بصیرتی مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: از حضور آگاهانه مردم در راهپیمایی روز قدس که واقعا بی نظیر است قدردانی می کنیم. و ما شاهد اتحاد همه برادران اهل سنت و شیعه در این کارزار بوده ایم.

نوری زاده گفت: هرگاه دشمن بر مسیر انقلاب گل پاشید، مردم در میدان نشان دادند که با وجود همه مشکلات به نظام اسلامی و دستگاه حاکمیت اعتماد دارند.

وی خواستار واکسیناسیون عمومی ولیعهد و اقدامات جهادی برای تهیه واکسن در داخل و خارج، پاکسازی سواحل، حضور رئیس جمهور در بین مردم و میدان ها در راستای سیاست های مقام معظم رهبری، فعال سازی دیپلماسی منطقه ای و تغییر غرب شد. جهش تولید مسکن با ساخت 4 میلیون مسکن، افزایش فروش نفت علیرغم تحریم ها و تسهیل صدور پروانه کسب را از جمله اقدامات دولت سیزدهم از بدو تاسیس عنوان کرد.


خواسته های مردم برای جذب نیرو در بیمارستان غدیر سرخس برآورده شد

سرپرست شهرستان سرس همچنین به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سیاسی شهرستان سرس اشاره و تصریح کرد: مردم.

نوری زاده گفت: بیمارستان لقمان پاسخگوی نیاز مردم نیست و در این راستا درمانگاه صنعت نفت غدیر به زودی به بیمارستان تبدیل می شود. تمامی بیمه ها در دو بیمارستان مورد استفاده قرار می گیرند و برای جلوگیری از موازی کاری در این دو بیمارستان، هر بیمارستان با تقسیم شرح وظایف، خدمات ویژه ای را به افراد ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه تامین نیروی متخصص در بیمارستان غدیر در راستای عدالت را نیز پیگیری می کنیم، گفت: ضمن هماهنگی با مدیران ارشد، 4 ایراد قانونی در برگزاری آزمون استخدامی در بیمارستان غدیر مطابق با درخواست مردم پیگیری کردیم و گرفتیم. اقدام برای اصلاح آن

سرپرست بخشداری سراس با تاکید بر اینکه مردم به دولت اعتماد دارند و اجازه نمی دهیم این اعتماد خدشه دار شود، افزود: با هماهنگی های انجام شده در حوزه های تخصصی و عمومی نیروی انسانی بیمارستان گدیر تا سوم خرداد وارد بازار کار می شود.


پیگیری مطالبات مردمی با حضور در میدان/ اعطای 600 میلیارد تن اعتبار برای تکمیل جاده جدید سرخس

نوری زاده شعار دولت را حضور در بین مردم دانست و افزود: توزیع و اجرای پروژه ها در شهرستان سرس بر اساس جمعیت و کمبود فضا خواهد بود و با حضور مدیران کل این منطقه در مربع؛ در حوزه اتصال آب شهر به سد دوستی برای این پروژه کد عنوان اعتباری نیاز داریم و این پروژه یکی از مطالبات برحق مردم سارا است. جهاد کشاورزی نیز وظیفه تامین آب شرب دام های شهرستان را بر عهده دارد. در عین حال، مدیران کل باید جنبه های مختلف خدمت به مردم را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: علاوه بر این 600 میلیارد تن اعتبار برای جاده شهری اعطا شده است که علیرغم شعارهای مطرح شده، با اعطای وام، جاده جدید سرحس به مزداوند تا دو سال آینده بازگشایی می شود. “


سه دستگاه وظیفه کنترل ریزگردها در سرخس ها را بر عهده دارند

سرپرست بخشداری سراس در ادامه به بحران گرد و غبار شهرستان اشاره کرد و گفت: جلسات و بررسی های تخصصی در زمینه مقابله با گرد و غبار برگزار و 130 هزار هکتار از اراضی شهری به عنوان کانون گرد و غبار شناسایی شده است.

نوری زاده گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس و آستان قدس رضوی، منابع طبیعی و شرکت های گاز و نفت وظیفه کنترل ریزگردهای شهرستان را بر عهده دارند و منابع طبیعی شهرستان باید در اجرای این طرح نظارت دقیق داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره در مورد برخی پروژه ها به نفع شهرستان نیست، گفت: در جای خود باید پول بیت المال هزینه شود و بر پروژه ها نظارت دقیق خواهیم داشت.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرس در ادامه به مطالبات کارگران معدن آگدوربند اشاره کرد و گفت: با حضور در میدان، پیگیر مطالبات کارگران آن معدن بودیم. مدیرانی که در این زمینه کار چندانی نداشتند با کمک و مساعدت آستان قدس رضوی اخراج شدند و کارگران حقوق دریافت کردند. ما به عهد خود برای پاسخگویی به درخواست‌های کارگران عمل کرده‌ایم و در صورت بروز مشکل به آنها پاسخ می‌دهیم.

نوری زاده در ادامه به خدمات ارائه شده توسط شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق به اهالی سرخس اشاره کرد و تاکید کرد: طبق قانون این دو دستگاه تعهدات و تعهداتی ذاتی دارند که طبق قانون بر عهده آنها گذاشته شده است. از سوی دیگر در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز موظف به ارائه خدمات به مردم شهرستان سارا هستند; این خدمات باید در کارگروهی که در بخشداری تشکیل شده و با هماهنگی فرماندار انجام شود.

وی افزود: با توجه به اسکان 70 درصدی مردم در روستاهای شهرستان و اینکه بیشتر مردم به مشاغل آبرومند دامداری و کشاورزی اشتغال دارند، باید خدمات عمومی از طریق تعاونی ها به مردم ارائه شود که یکی از آنها توزیع است. حیوانات از طریق تعاونی ها.

سرپرست بخشداری سراس در تذکری خطاب به مدیران شهری تاکید کرد: خروج مدیران شهرستان از شهرستان باید با اجازه فرمانداری باشد و تکریم ارباب رجوع ضمن رعایت موازین در دستور کار مدیران اجرایی قرار گیرد. قانون


آمادگی مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق برای انتقال هر چه سریعتر دفتر مرکزی این شرکت از مشهد به سرخس.

وی با اشاره به نارضایتی شدید کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق از مدیران این شرکت گفت: سرخس را تامین کنید چرا که نمی توان پاسخگوی کمبود این مدیران در سرخس بود.

نوری زاده در پایان گفت: در این مدت کوتاه آغاز خدمت رسانی به مردم شهرستان، حضور 4 مدیر کل را در شهرستان داشتیم. همچنین از مدیرکل برق منطقه ای دعوت کردیم تا قبل از فصل تابستان در شهرستان سراس حضور داشته باشد و مسائلی را در این زمینه که مطابق با مطالبات مردم است پیگیری کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید