اعطای 600 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877230

حفاری میزان اعتبار اختصاص یافته برای بهسازی روستاها را حدود 600 میلیارد ریال عنوان کردند که از این میزان 6500 تن قیر رایگان در اختیار روستاها قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، ایجاد زیرساخت های ارتباطی در کشور ما به ویژه پس از انقلاب در عرصه های مختلف اعم از استان ها، شهرها و روستاها رشد چشمگیری داشته و امروزه شاهد آن هستیم که توجه به روستاها در حوزه راه و عمران در حال رخ دادن است. .

علاوه بر خدمات و توسعه امکانات در روستاها در کشور ما همچنان محرومیت ها و کمبود امکانات لازم به دلیل رشد تکنولوژی و زندگی مدرن شهری در دو سه دهه اخیر منجر به مهاجرت گسترده دهقانان به شهرها شده است. همان سوالی که مشکلات جامعه شهری ما را چند برابر کرد.

در این راستا دولت ها برای توسعه جوامع نیازمند توسعه زیرساخت های ارتباطی در حوزه های مختلف از جمله روستاها هستند تا در حمل و نقل ایمن و ارزان و همچنین رضایت شهروندان و در نهایت جلوگیری از مهاجرت تلاش کنند.

در این راستا نقش راه های ارتباطی و روستایی همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و این موضوع در کهگیلویه و بویراحمد باید یکی از دغدغه های مهم مسئولان استانی باشد.

راه های روستایی کهگیلویه و بویراحمد در ابعاد مختلف نیازمند توجه و رفع مشکلات است که می توان به خاکی بودن، نبود زیرساخت های مناسب، گرفتگی در مناطق کوهستانی و در نهایت صعب العبور بودن در ایام مختلف سال به ویژه در فصل زمستان از جمله مشکلات آنها اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین اقدامات برای بهسازی راه های روستایی به خبرنگار ما گفت: بنیاد مسکن با ارائه قیر رایگان در روستاها بر راه های روستایی نظارت دارد.

حفاری با بیان اینکه در اقصی نقاط کهگیلویه و بویراحمد برای بهسازی روستاها فعالیت می شود، گفت: 26 روستا در شهرستان باشت داریم، 6 روستا قیر رایگان و مابقی روستاها در حال پایش هستند. در ادامه در شهرستان بویراحمد مبالغ مختلفی برای توسعه راه های روستایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مبلغ ریالی اختصاص یافته برای بهسازی روستاها حدود 600 میلیارد ریال است که از این میزان 6 هزار و 500 تن قیر رایگان در اختیار روستاها قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید