توزیع 100 میلیارد تن وام محرومیت زدایی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855928

نمایندگان در بررسی طرح اصلاح جدول محرومیت های بودجه 1401 کل کشور با اعطای 100 میلیارد تن وام محرومیت زدایی روستاها موافقت کردند.

استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 1700 روستا در استان زاگرس دارد که گرد و غبار فقر و محرومیت در آن بیداد می کند، شهرهای کشور متناسب با جمعیت است.

خدمات عمومی اعم از آب، برق، تلفن و گاز از مشکلات عمده روستاهای این استان است که در کنار این خدمات نباید از راه دسترسی غافل شد تا روستاییان در مسیر حرکت خود به شهر به دنبال خدمات باشند و این مهاجرت ها باعث می شود. عرضه و تقاضای کم زیاد باعث می شود این روزها شاهد قیمت های اجاره لوکس در یاسوج باشیم.

محرومیت جولان در روستاها کار را به جایی رساند که حتی فرماندار اشک می ریخت و او از محرومیت روستاها شرمنده بود.

به نظر می رسد تعصب مسئولین شهرستان باعث شد که از وضعیت روستاها غافل شوند و توسعه شهرها محرومیت روستاها را بیشتر نمایان کرد.

اما مجلس در اقدامی انقلابی صبح امروز برای محرومیت زدایی روستاها، طرح اصلاحی را در جدول 4-24 برای محرومیت از تبصره 14 قانون بودجه سال 1401 گنجانده و 100 میلیارد تن را بین روستاهای هر استان توزیع می کند. نمایندگان

بر اساس این مصوبه، اعتبار ردیف 8 جدول (4-24) رفع محرومیت از منابع و مصارف از تبصره 14 تا 31 هزار میلیارد ریال برای تهیه و اجرای طرح های هادی و بهسازی روستاهای 100 تخصیص می یابد. درصد توزیع و اضافه شده به منابع 1502017001 به تناسب تعداد روستاهای بالای 20 خانوار و شاخص محرومیت استان ها توزیع شود.

نمایندگان پارلمان اروپا نیز با 170 رای موافق، 38 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در صحن، پیشنهاد الحاقی سلیمی، یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس به این طرح را تایید کردند.

بر اساس این مصوبه؛ سقف اعتبار 31 هزار میلیارد ریال برای هر استان یک هزار میلیارد ریال است که بر اساس شاخص های مندرج در این قانون بین روستاهای تمامی شهرستان های هر استان توزیع می شود.

بی شک با مصادره روستاها و خدماتی که دستگاه های اجرایی مختلف، بنیاد برکت، بنیاد علوی، بسیج سازندگی، سپاه پاسداران و سایر نهادها به روستاییان ارائه می کنند، شور و شوق برای جابه جایی بیش از پیش افزایش یافته است. توسعه روستایی در حال افزایش است.

امیدواریم نمایندگان استان و مسئولان اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد با حمایت و پیگیری خوب این مصوبات مشوق مهاجرت و بازگشت به روستاها باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید