دستور ویژه وزیر نیرو برای محرومیت زدایی مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 12:01
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879215

وزیر نیرو دستورات ویژه محرومیت زدایی از آب استان کهگیلویه و بویراحمد را صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش زاگرس صبح امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای آب و فاضلاب استان به دعوت وزیر نیرو با محراب ها دیدار کردند.

این نشست با هدف بررسی وضعیت منابع آبی کهگیلویه و بویراحمد برای تبیین وضعیت پروژه های آبرسانی، چالش ها، کمبودها و نیازمندی های مردم استان از وزارت نیرو برگزار شد.

اسفندیار برخه در تشریح جزئیات این نشست گفت: یکی از موضوعات مهمی که در این جلسه مطرح شد اعتبارات طرح های محرومیت زدایی بود.

مدیرعامل آبفا استان گفت: بودجه ما 208 میلیارد تن وام محرومیت زدایی بود و از نظر عملکرد در بازرسی ها و بررسی های کارشناسان وزارت نیرو رتبه دوم کشور را داشتیم. در 20 روز 24 میلیارد تومان برد و استفاده شد و این در کشور بی نظیر بود.

برخا گفت: بیان صحیح عملکرد ما در حوزه پروژه های آب روستایی از سوی استاندار استان، منجر به افزایش وام محرومیت زدایی در استان در بحث آب به 610 میلیارد تن شد.

وی ادامه داد: دکتر محرابیان پس از استماع گزارش استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص فعالیت های آبی انجام شده و در راستای توسعه خدمات آبرسانی در مناطق روستایی مناطق فقیرنشین استان، افزایشی را صادر کرد. وام به استان با 326 میلیارد تن. اکنون با ایده ویژه دولت سیزدهم برای رفع محرومیت از چهره کشور، وام محرومیت زدایی در حوزه آب استان به 900 میلیارد تن رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید