4.5 میلیارد تن اعتبار برای بهسازی راه های شهرکرد در نظر گرفته شده است

ساعت: 14:05
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790637

محمد تقی جاپلگی شهردار شهرکرد گفت: برای بهسازی معابر و اماکن شهرکرد 4.5 میلیارد تن اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ محمد تقی جاپلگی شهردار شهرکرد امروز در جلسه بهسازی معابر شهری معلولان گفت: در بودجه سال جاری 159 پروژه عمرانی مورد بررسی قرار گرفت که همگی مربوط به مناسب سازی است اما 4 پروژه ویژه بهسازی افراد دارای معلولیت است. 4.5 میلیارد تن تامین می شود.
وی افزود: در دوره جدید حکمرانی شهری به موضوع تبدیل معابر عمومی، پارک‌های حمل‌ونقل عمومی، پارک‌ها و غیره تا حد امکان برای استفاده افراد دارای معلولیت و افرادی که به نحوی مناسب هستند توجه زیادی شده است. دلیل اینکه آنها نمی توانند به طور عادی حرکت کنند.”
شهردار شهرکرد گفت: یکی از ویژگی های اصلی مدیریت شهری داشتن شهری خوب و در دسترس برای همه مردم در اقصی نقاط شهر است به این معنی که تبعیض قائل نیستیم و همه باید در کنار هم از ظرفیت شهر استفاده کنند. “
عبدالصادق نجفی معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری شهرکرد در ادامه این نشست با بیان اینکه لزوم مناسب سازی بر هیچکس پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: در بحث بهسازی معابر، سالم سازی پارک ها و غیره. اقدامات خوبی انجام داده است.
وی گفت: ما معلول نداریم، اما شهری داریم که دارای معلولیت است چرا که به همه افراد امکان خدمات رسانی را ندارد و مشکلاتی را ایجاد کرده است. از مهندسان خواسته می شود که مسائل مربوط به انطباق را با دقت بیشتری نظارت کنند.
طرح «شهر بدون موانع» در فرششهر به صورت پایلوت در حال اجراست
نرگس عسگری، مدیرکل بهزیستی استان در ادامه این نشست گفت: در حال حاضر 32 هزار و 600 معلول در استان وجود دارد که 60 درصد آنها مرد و 40 درصد زن هستند. این مفتخر است که امسال با 20 دانشجوی برجسته دکتری، 45 فعال قرآنی و کارآفرین دارای معلولیت تجلیل شود.
وی با بیان اینکه افراد دارای معلولیت حق برخورداری از حداقل حقوق شهروندی را دارند، افزود: این امر ایجاب می کند شهرداری در صدور پایان کار و پروانه ساختمان دقت بیشتری داشته باشد و در سیستم مناسب سازی حتی در ساختمان های مسکونی به صورت واقعی کار کند. “
مدیرکل بهزیستی استان گفت: با توجه به اینکه جامعه ما طی چند سال آینده به سمت جامعه سالمندان پیش می رود، لازم است بسترها و مناسب سازی های لازم برای حرکت این افراد فراهم شود.
عسگری ادامه داد: باید اذعان داشت که به موضوع مناسب سازی در مراکز درمانی خصوصی و دولتی، برخی مطب های استانی و شهرک ها، ناوگان حمل و نقل و تردد جاده ها به درستی رسیدگی نمی شود.
وی گفت: انتظار داریم در بحث مناسب سازی تدبیرانه در حکمرانی شهری شاهد تحولات چشمگیری باشیم و در صورت انجام مناسب سازی با استانداردهای لازم همراه شود.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اجرای طرح بدون مانع گفت: این طرح هم اکنون در فرخشهر در حال اجراست و 30 درصد مناسب سازی انجام شده و تا سال 1402 شاهد شهری بدون مانع برای مردم خواهیم بود. دارای معلولیت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید