سرمایه گذاری 600 میلیارد تنی ایمیدرو در سرفاریاب کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 19:45
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811530

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایمیدرو در ظرفیت معدنی سرفاریاب سرمایه گذاری می کند و سرمایه گذاری ایمیدرو در سرفاریاب بین 600 تا یک هزار میلیارد تن خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز، احسان عسکری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توانمندی ها انشاالله این معدن باید فعال شود.

وی گفت: استخراج معدن در کوتاه مدت برنامه ریزی شده و کارخانه فسفات در سرفاریاب در میان مدت راه اندازی می شود.

عسگری با بیان اینکه کودهای فسفاته در کشاورزی مصرف می شود و سالانه 650 هزار تن کود فسفاته در بخش کشاورزی مصرف می شود که از این میزان تنها 100 هزار تن به کشور تحویل می شود، افزود: 550 هزار تن از آفریقا و نیاز کشور به واردات و واردات از آفریقا و کشور نیاز دارد. کارخانه فرآوری فسفات علاوه بر رونق اقتصاد و رفع نیازهای سنگین به ارز و دلار، وابستگی ما به خارج کمتر شده و کشور در مسیر توسعه و کودهای فسفات مورد نیاز کشور در روستاها قرار گرفته است. .

وی گفت: پتروشیمی دهدشت 30 درصد پیشرفت دارد و این واحد اقتصادی برای 2500 نفر در حین ساخت و 600 تا 800 نفر در حین کار اشتغالزایی می کند.

عسگری افزود: حوزه اقتصادی استان در سه حوزه صنعت، معدن و گردشگری برنامه سه ساله ای را تدوین کرده است که در صورت تامین اعتبار بین 5 تا 8 هزار شغل ایجاد می شود و در جلسات مرکز کشور، رایزنی ها و سه مورد. .

وی افزود: استان با بیکاری و آسیب های بیکاری بالا از استخراج معدن بوکسیت سرفاریاب بی بهره بود و بوکسیت آن معدن به صورت خام به جاجرم خراسان منتقل شد.

عسگری گفت: جلسه ای با ایمیدرو با حضور مجازی نماینده جاجرم در تهران برگزار شد و با تشریح وضعیت بیکاری و لزوم ایجاد اشتغال در استان از ایمیدرو خواستیم در ظرفیت سرفاریاب سرمایه گذاری کند که با توجه به فنی ابعاد 1.2 میلیون تن بوکسیت سرفاریاب شاید یکی از زمینه های سرمایه گذاری باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید