اعطای تسهیلات 10 درصدی به اتحادیه ها برای خرید گوشت مرغ مازاد در کشور


ساعت: 11:19
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918839

معاون برنامه ریزی و اقتصاد جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی متعهد است در ازای خرید مرغ مازاد از تولیدکنندگان، تسهیلات 10 درصدی را به اتحادیه ها اختصاص دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمد قربانی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه پیگیری اجرای الگوی کشاورزی پیمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در راستای اجرای الگوی کشاورزی پیمانی. در جلسه ای که هفته گذشته با اتحادیه مرغداران برگزار کردیم، اتحادیه متعهد شد که مرغ مازاد در بازار را خریداری کند و وزارت جهاد کشاورزی نیز متعهد شد با احتساب هر 5 تا 6 درصد، 300 میلیارد تومان با 10 درصد تخفیف در اختیار اتحادیه ها قرار دهد. هزار تن

وی افزود: با توجه به حجم بایبک و تعدیل قیمت، در خصوص خرید دوم مرغ مازاد تصمیم گیری می شود.

قربانی با بیان اینکه تمامی امکانات و سردخانه های دامپروری کشور در اختیار اتحادیه ها قرار گرفته است، ادامه داد: اتحادیه ها برای حمایت از مصرف کنندگان این خرید را انجام خواهند داد.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مدیریت تولید و تنظیم بازار در سطح جهان بر عهده تشکل های صنفی است، گفت: اصناف باید در این زمینه فعالیت کنند و در تنظیم بازار نقش آفرینی کنند.

وی در خصوص عدم ممنوعیت صادرات گوشت مرغ گفت: تمامی زنجیره ها می توانند محصولات خود را برای صادرات تولید کنند و هیچ گونه ممنوعیت صادراتی نخواهیم داشت، بنابراین می توانند برنامه ریزی بلندمدت در زمینه تولید مرغ، صادرات گوشت مرغ داشته باشند. و واردات مواد اولیه دام.

دیدگاهتان را بنویسید