ذخیره سازی 3500 تن گوشت مرغ مازاد در قزوین / خرید بیش از 2000 تن گندم

افلاطون در این نشست با اشاره به وضعیت مرغ در روستاها گفت: یا در ابتدای طرح اصلاح یارانه ها در روز پنجشنبه 95 تن مرغ گرم و 64 تن مرغ منجمد را به بازار عرضه کردیم تا نیاز مردم تامین شود. مردم. “

وی افزود: در حال حاضر شاهد ثبات در بازار مرغ هستیم به طوری که در گذشته با مازاد مرغ مواجه بودیم که باید آن را جمع آوری می کردیم و تا امروز قیمت جدید مرغ ۸ هزار تن کاهش یافته است. “

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قیمت مصوب تخم مرغ در کشور 95 هزار تن بود که در استان 75 هزار تن به فروش می رسد و اکنون قیمت مرغ و تخم مرغ در استان کاهش یافته است.




دام 15 تا 20 هزار تن گران شده است


این کارمند گفت: برای تامین نفت صنفی و خانوار مشکلی نداریم و در چند روز گذشته مشکل ما قیمتی بود که برخی اصناف گفتند باید به قیمت قبلی بفروشند که مدیریت شد.

وی با بیان اینکه مشکلی برای تامین شکر صنف و خانوار وجود ندارد، افزود: ممکن است در تامین برنج با کمبود مواجه شویم که در تلاش هستیم این محصول را جذب و به استان تحویل دهیم.

افلاطون گفت: با توجه به افزایش قیمت مرغ و مواد اولیه، قیمت گوشت قرمز نیز افزایش یافته است، اما عرضه در بازار به خوبی انجام شده و این در حالی است که قیمت دام بین 15 تا 20 هزار تن افزایش یافته است.

رئیس جهاد سازندگی استان قزوین گفت: در حال حاضر 22 هزار تن گندم ذخیره شده در استان داریم و آماده خرید و ذخیره سازی هستیم و تلاش می کنیم گندم سطح بالا را برای استان خریداری و ذخیره کنیم.




استان قزوین 2000 تن شیر دارد


این مقام مسئول اذعان داشت: برآورد ما خرید 200 هزار تن گندم برای استان است که شاید به دلیل خشکسالی و کم آبی کمتر از این رقم باشد اما هدف ما این است که در صورت تحقق بیش از نیاز استان باشد.

وی افزود: در بحث آرد و نان در کوتاه مدت با مشکل مواجه هستیم زیرا استان قزوین استانی کارگری است و با توجه به افزایش قیمت سایر کالاها مصرف و خرید نان نیز افزایش می یابد. “

این مسئول ادامه داد: برای تامین نان مردم 14 نانوایی موظف به پخت دو شیفت شدند اما در برخی از آنها تخلفاتی صورت گرفت که باید جابجا می شد.

پلاتو گفت: انبار مرغ در سردخانه ها به 3500 تن افزایش یافته است و برای حفظ این جایگاه با کارخانه پودر تخم مرغ در استان مذاکره کرده ایم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: شیر یک محصول استراتژیک با ظرفیت تولید 2000 تن است و مصرف استان 500 تن است که باید 700 تن صرفه جویی کنیم.




باید به جای هندوانه در روستاها سرمایه گذاری کرد


وی گفت: طبق اعلام معاونت اقتصادی استانداری، کمپ دانش بنیان کشاورزی و مرکز رشد کشاورزی راه اندازی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: سازوکار تامین مواد اولیه در داخل استان باید در دستور کار قرار گیرد و به جای کشت آبزیان مانند هندوانه، کشت محصولات استراتژیک مانند یونجه و علوفه کاهش و به جای آن افزایش یابد. تامین نهاده ها تا 50 درصد روستا را مصرف کنید.

افلاطون در پایان گفت: به دلیل کاهش جوجه ریزی در روستاها، ممکن است طی دو ماه آینده با کمبود جوجه مواجه شویم و باید جوجه های مازاد را هم اکنون ذخیره کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید