اعلام حداقل دستمزد کارگران در سال 1403 / فرمول محاسبه دستمزد مشخص شد.

اعلام حداقل دستمزد کارگران در سال 1403 / فرمول محاسبه دستمزد مشخص شد.

به گفته حاج اسماعیلی حداقل دستمزد براساس خط فقر در شهرهای بزرگی مانند تهران باید ۲۵ میلیون تومان باشد. وی در توضیح خود افزود: حداقل دستمزد بر اساس خط فقر البته به معنای خط فقر مطلق مختص ارزک نیست که تنها با مرگ و میر تعیین می شود، بلکه در خط فقر نسبی حداقل دستمزد برای شهرهای بزرگ باید 25 میلیون تومان و برای شهرها کمتر از 20 میلیون تومان نباشد

ما انتظار داریم حداقل دستمزد به این ارقام افزایش یابد. آیا دولت برای این افزایش آمادگی دارد؟ خیر هدف تعیین شده توسط دولت، ارقامی که در بودجه دیده می شود حدود 18 درصد است. در شورای عالی کار با جلسات اندکی وقت به دست می آید و در نهایت مانند سال های اخیر چند درصد افزایش دستمزد کارگران اعلام می شود.

حاج اسماعیلی در خاتمه گفت: باید به نیروی انسانی به عنوان سرمایه این کشور توجه کنیم. باید بدانیم که اگر دستمزد کافی به کارگران و نیروی کار خود نپردازیم، روند توسعه کشور آسیب خواهد دید و باید هزینه بیشتری برای جرایم اجتماعی بپردازیم. همچنین اگر حقوق متناسب با سطح تورم باشد دیگر نیازی به پرداخت یارانه نیست و فقط اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باید یارانه بگیرند.