اعلام زمان اجرای رتبه بندی معلمان

اعلام زمان اجرای رتبه بندی معلمان

علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس درباره آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان گفت: کمیسیون آموزش مجلس تغییرات اساسی در لایحه رتبه بندی معلمان که از سوی دولت قبل ارائه شده بود، ایجاد کرد. در کمیته آموزش 230000 معلم اداری اضافه کردیم.

وی افزود: در لایحه دولت نوشته شده بود که معلمان برای ورود به رتبه باید دو سال مرخصی داشته باشند اما کمیته اعلام کرد که از ابتدای خدمت وارد رتبه می شوند و فاصله هر رتبه را از 6 کاهش دادیم. سال تا 5 سال. «ما مربی معلم را انتخاب کردیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هدف از این رتبه بندی را ارتقای کیفیت آموزشی و حفظ جایگاه معلمان عنوان کرد. اعتبارات در حال بررسی بود، اما معلمان گفتند که این رقم اندک است.

منادی ادامه داد: برای اینکه معلمان در هر رتبه 80 درصد حقوق معلمان را دریافت کنند، بودجه کلانی نیاز بود که 15 همکار دارد و صرفاً برای رتبه بندی نیست، تغییرات را تعدیل کردیم.

وی گفت: بر اساس لایحه درجه بندی و اصلاحات، هر معلم کمتر از 80 درصد مربی اصلی دانشگاه تهران را دریافت نمی کند، در حال حاضر مربی اصلی دانشگاه تهران 10 میلیون و 100 هزار تن دریافت می کند، بنابراین هیچکدام از این دو نفر مربی اصلی را دریافت نمی کنند. معلم زیر 8 میلیون و 80 هزار تومان نمی گیرد.

همچنین حسین عرب اسد; معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: قوانین رتبه بندی باید به تصویب هیات امنا برسد و سپس آیین نامه اجرایی تدوین شود.

وی افزود: با توجه به حساسیت این آیین نامه و گستردگی قابل توجه آن، باید با دقت تدوین شود تا امکان اجرای آن توسط پیمانکاران در سازمان آموزش و پرورش و تشکیل تیم های ارزیابی برای اعمال ضوابط فراهم شود. تصمیمات صادر خواهد شد.

اسدی گفت: با توجه به زمان موجود تا یکی دو ماه آینده آیین نامه تدوین می شود و از ابتدای سال 1401 عملیات رتبه بندی را انجام خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید