اعلام شرایط اخذ وام ضروری بازنشستگی


ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899841

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان سنجش اعلام کرد؛

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی شرایط دریافت وام 12 میلیون تومانی مستمری بگیران تامین اجتماعی را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد اسفندیاری با اشاره به برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت وام قرض الحسنه به مستمری بگیران این سازمان، گفت: امسال به 400 هزار مستمری بگیر وام قرض الحسنه (وام ضروری) پرداخت می شود و از ابتدای امسال بیش از 150000 از آنها پرداخت شده است.

وی با اشاره به روند پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: ثبت نام از متقاضیان دریافت تسهیلات 12 میلیون تومانی توسط کانون های بازنشستگی به صورت غیرحضوری انجام می شود و پس از آن وام به حساب بازنشستگان واریز می شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی در رابطه با شرایط پرداخت وام 12 میلیون تومانی مستمری بگیران تامین اجتماعی افزود: عضویت بازنشسته در کانون بازنشستگان، دریافت مستمری از شعب بانک رفاه. و acc. طبق قوانین بانک مرکزی، سن بازنشستگی وام گیرنده باید زیر 77 سال باشد. همچنین مستمری بگیر نباید هیچ گونه بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط وام معوق از سایر بانک های کشور نداشته باشد و مستمری بگیر نباید در 3 سال گذشته از وام بانک رفاه استفاده نکرده باشد، همچنین سیم کارت بازنشستگی متقاضی الزامی است. از نام خود

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی با اشاره به حق بیمه 12 میلیون تومانی مستمری بگیران خاطرنشان کرد: حق بیمه در نظر گرفته شده 24 ماهه با کارمزد 4 درصد خواهد بود.

وی افزود: به طور قطع در شش ماهه دوم امسال روند بازپرداخت وام 12 میلیون تومانی تسریع می شود و تا پایان سال 400 هزار نفر از این تسهیلات بهره مند می شوند.

اسفندیاری در پاسخ به این سوال که آیا امکان استفاده بیشتر مستمری بگیران از وام 12 میلیون تومانی در سال جاری وجود دارد، گفت: امسال 400 هزار مستمری بگیر تخصیص یافته و احتمال افزایش وام گیرندگان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید