افتتاحیه جام جهانی در تهران/ تجمع عجیب مردم و بی نظمی در مراسم!

مراسم افتتاحیه جام جهانی امروز از ساعت 15:00 در برج میلاد تهران آغاز شد. در ادامه تور جام جهانی که از کشورهای مختلف از جمله ژاپن و استرالیا گذشت، این جام ظرف 80 روز به تهران و ایران رسید. ایران و دانمارک تنها کشورهای حاضر در جام جهانی هستند که برای اولین بار در خاک خود میزبان این جام خواهند بود.

در این مراسم نمایندگان فدراسیون جهانی فوتبال آندره واشکوویچ، سارا گاندوی و کریس اکتلی نیز حضور داشتند. همچنین زاکانی شهردار تهران، محمد پولادگر معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در این مراسم حضور داشتند. در این مراسم دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران نیز حضور داشت.

احمدرضا عابدزاده، حمید استیلی، محمد فنایی، علیرضا فغانی، حسین فرکی، سیروس دین محمدی، خداداد عزیزی، نیما نقیسه، حسن روشن، حمید درخشان، بهتاش فریبا، اکبر مالکی، مدیر دهکده علی اصغر، ریکاردو ساپینتو و اعضای باشگاه مورخه مدیران نیز در این مراسم حضور داشتند.

همچنین با حمایت شهرداری تهران هشت تخته فرش برای حضور تیم ملی در جام جهانی آماده شده و در این رویداد به کاپیتان و سرمربی ورزشکاران ایران تقدیم می شود.

در حین پخش تصاویری از قرعه کشی مسابقات جهانی با حضور علی دایی، حاضران در سالن او را تشویق کردند.

محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان وی در مراسم افتتاحیه جام جهانی گفت: همه می دانیم که حضور تیم های ملی کشورها در رویداد بزرگ جام جهانی افتخار بزرگی است، نتیجه هر چه باشد. در تاریخ جام جهانی و ورزش جهان، حضور کشورها حکایت از عظمت کشورها با توجه به روند صعود در این مسابقات دارد.

وی ادامه داد: نباید قبل از بزرگان صحبت می کردم. ما از این فرصت استفاده کرده و در مقابل بزرگانی که جان خود را فدای اقتدار کشورمان کردند سر تعظیم فرود خواهیم آورد و در کنار هم برای موفقیت و افتخار تیم ملی ایران در جام جهانی خواهیم ایستاد تا موفقیت های بزرگی داشته باشیم.

مهدی تاج رئیس جدید فدراسیون فوتبال وی همچنین در آن مراسم گفت: ما فوتبالیست ها دنیا را به دو نیم می کنیم. گروهی که در جام جهانی است و گروهی که در جام جهانی نیست. ما برای پنجمین بار به مسابقات جهانی می رویم! (تیم ملی برای ششمین بار به مسابقات جهانی می رود). در دوره قبل در جام جهانی عملکرد خوبی داشتیم. امیدوارم دفعه بعد که درباره جام جهانی صحبت می کنیم به عملکرد خوب ایران در قطر اشاره کنیم. موفقیت در جام جهانی کار سختی است اما قطعا با حضور جوانان ما میسر است. نمایندگان فیفا و AFC هستند. ما افتخار آسیا هم هستیم. ایران در دوره قبل بهترین نتایج را برای آسیا کسب کرد. ما به آسیا هم افتخار می کردیم. امیدوارم آسیا به کشور ما که در قله قاره در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی است افتخار کند.

سرانجام جام جهانی در تهران افتتاح شد. طبق پروتکل های فیفا، کاور جام حذف شد و این جام طلایی به نمایش گذاشته شد.

بعدها نظم مراسم تا حدودی به هم خورد و ازدحام جمعیتی که برای گرفتن عکس یادگاری با جام جهانی به جایگاه آمده بودند، تعجب مسئولان فیفا را برانگیخت. سپس جام جهانی را در کیف مخصوص آن قرار دادند و با اندوه فراوان از سالن خارج کردند.

دیدگاهتان را بنویسید