افتتاحیه جدیدترین اثر روح الامین در حرم رضوی


ساعت: 08:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855519

حسن روح الامین معتقد است که کار امام رضا (ع) با همه ائمه اطهار (ع) متفاوت است و رنگ آن حضرت متفاوت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جدیدترین اثر حسن روح الامین هنرمند انقلابی و متعهد با عنوان «دعای باران» در افتتاحیه بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

حسن روح الامین هنرمند درباره خلق این اثر و دیگر آثار آیینی گفت: اگر ما را تکریم می کنند و احدی به ما سلام می دهد و جواب سلام می دهد به خاطر اهل بیت (ع) است و آثار من چیزی جز این نیست. «علاقه و ایمان شخصی من به نقاشی به این سبک است و در این زمینه کارهای زیادی داریم که اگر امام حسین(ع) ما را دور هم جمع نمی کرد هیچ دردی احساس نمی کردیم و همچنان بر عهده ماست. امام حسین (ع).

وی در خصوص دلیل موفقیت مخاطبان در این آثار گفت: خیلی بهتر از این که این آثار در دنیا ساخته شوند، اما مضمون این آثار این است که مخاطب را جذب می کند و هویت درونی دارد که مخاطب درگیر آن است. بنابراین مردم این آثار را به خاطر من دوست ندارند، بلکه به دلیل موضوع آنها.

روح الامین درباره تأثیر «دعای باران» توضیح داد: برای امام رضا (ع) کار با همه ائمه اطهار (ع) فرق دارد و رنگ آن متفاوت است. این یکی از موضوعاتی است که همه آن را نمی فهمند و ذهن های زمینی هم نمی فهمند. این اصل اعتقاد به اینکه امام معصوم زنده و حاضر است و تمام نشده است و این احساس درونی من است.

وی در خصوص لقب «هادم فرهنگ رضوی» افزود: این لقب برای من خیلی بزرگ است، چرا که معلوم نیست تا آخر عمر به کدام درمانگاه برویم و خیلی ها بودند که در این مسیر بودند، اما رفتند. . “بعضی‌هایی هستند که رشد را در پاداش دادن به عنوان یک عمل بد می‌دانند. من فکر می‌کنم آدمی در زندگی‌اش عشقی دارد که دوست دارد همیشه در مورد آن صحبت کند، حالا ممکن است پاداشی دریافت نکند و محصولی که تولید می‌کند مهم‌تر است. نکته بعدی این است که این کارها چیزی به مکتب اهل بیت کم و زیاد نمی کند؛ کدام رسانه بالاتر از قیام شهداست!؟هر چه بیشتر کار کنم بهتر است.

این هنرمند افزود: زیبایی نقاشی در این است که من به آن دلبسته نیستم، یعنی اگر من گوینده بودم، حرف هایی که از دهانم بیرون می آمد می توانست اثر را آلوده کند، اما تصویر جدا از آلودگی انسان است. من این را دوست دارم.

تکنیک استفاده شده در تابلوی “دعای باران” رنگ روغن روی بوم است و ابعاد این تابلو 240 در 300 سانتی متر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید