افتتاح ابر پروژه جدید کلانشهر

افتتاح ابر پروژه جدید کلانشهر

روز جدید شورای شهر تهران امروز تشکیل جلسه نمی دهد. قرار است شهردار تهران در نشستی هم اندیشی با اعضای شورا درباره ایستگاه حمل و نقل توضیحاتی بدهد. جلسات شورای شهر بعد از عید نوروز طبق گزارش شهردار و معاونین بر اساس اولین جلسات که برای طرح و لایحه نبوده و کمیسیون های تخصصی شورا هنوز فعال نشده اند، مجددا برگزار می شود. . جلساتی که معمولا پاسخگوی تمامی ابهامات اعضا نیست و همچنان سوالاتی بی پاسخ مانده است. پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران دیروز در نشست خبری ارائه مدیریت شهری را موجه خواند.

شورای شهر تهران امروز تشکیل جلسه نمی دهد. قرار است شهردار تهران در نشستی هم اندیشی با اعضای شورا درباره ایستگاه حمل و نقل توضیحاتی بدهد. جلسات شورای شهر بعد از عید نوروز طبق گزارش شهردار و معاونین بر اساس اولین جلسات که برای طرح و لایحه نبوده و کمیسیون های تخصصی شورا هنوز فعال نشده اند، مجددا برگزار می شود. . جلساتی که معمولا پاسخگوی تمامی ابهامات اعضا نیست و همچنان سوالاتی بی پاسخ مانده است. پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران دیروز در نشست خبری ارائه مدیریت شهری را موجه خواند. وی با بیان اینکه در گام اول موتور سرویس را راه اندازی کردند و ماشین شهرداری را برای فعال سازی چاله های سرویس در شهر راه اندازی کردند، گفت:

وی برخی از وعده های محقق نشده شهردار را ابرپروژه های این دوره از مدیریت شهری برشمرد و کوتاه شدن روند صدور پروانه ساختمانی و کاهش آن به دو ماه را یکی از پروژه های بزرگ شهرداری از این دوره عنوان کرد. در این جلسه دو بار از خبرنگاران درباره دستگیری برادر یکی از اعضای شورای شهر تهران که از سوی خبرگزاری فارس نزدیک به شهرداری تهران از نظر خبری منتشر شده است سؤال شد و آنها به این سؤال پاسخ دادند. یکی از خبرنگاران نیز معتقد است شورا برخورد مناسبی با تخلفات شهرداری ندارد. نمونه ای از این خبرنگار انتصاب رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود که بدون تشکیل جلسه هیأت امنا صورت گرفت و ایجاد سازمان جدید فناوری های نوین که سروری گفت تخلفی در آن نبود. شهرداری. این سازمان مصوبه شورای شهر تهران را دارد و ما آن را دستاورد شورای شهر می دانیم، پیشنهادی از سوی شهرداری مطرح شد و شورا نیز تاسیس چنین سازمانی را تصویب کرد.

وی در خصوص انتصاب رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری بدون حضور و اطلاع رئیس شورای شهرداری که از اعضای هیئت امنای این سازمان است، گفت: با این موضوع آشنا نیستم. اما علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران توضیح داد که دو بار برای تعیین رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری، هیات امنایی تشکیل شده است. اما این جلسه تشکیل نشده و معمول است، زمانی که دستور جلسه مهم است و امکان تشکیل جلسه وجود ندارد، امضاها به عنوان راهنما اتخاذ می شود. بنابراین هیچ تخلفی صورت نگرفت. او به سختی توضیح داد که به دلیل بیماری مهدی چمران امکان ملاقات و گفتگو با او وجود ندارد. سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: از مدت ها قبل بحث تغییر مدیرعامل این سازمان مطرح بود و این طور نبود که یکباره مدیرعامل تغییر کند و تا آخرین لحظه آقای امرودی با حمایت سازمان کار خود را انجام داد. شورا.” سروری در ادامه گزارشی از عملکرد شورا و شهرداری در این مدت ارائه کرد و در حالی که رئیس کمیسیون ساخت و حمل و نقل شورای شهر تهران از تعطیلی 800 دستگاه اتوبوس گلایه داشت و گفت تنها 1500 دستگاه اتوبوس فعال در تهران داریم. وی گفت: اقدامات موثر جدیدی در این زمینه انجام شده و بالغ بر 175 دستگاه اتوبوس در این مدت کوتاه خریداری شده و خرید 500 دستگاه دیگر نیز در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است. تعمیرات اساسی چند اتوبوس نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد. نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به خرید 3300 دستگاه اتوبوس جدید از شهرداری تهران در سال 1401 گفت: این نشان می دهد که مدیریت شهری تهران برای پاسخگویی به مطالبات مردم گام برداشته است. همچنین در چند ماه اخیر اقدامات خوبی در حوزه مترو انجام شده و دولت تصمیم خوبی برای عرضه واگن های جدید دارد که بر این اساس 105 واگن خریداری و خریداری می شود که البته زمان زیادی می برد. اما همین که شروع شود، قدم بزرگی است و شهرداری تهران از این ظرفیت مهم استفاده خواهد کرد. وی با اشاره به برنامه مدیریت شهری برای استفاده حداکثری از خطوط مترو گفت: در حال حاضر به دلیل کمبود واگن از مجموعه مترو استفاده حداقلی می شود. امیدواریم با کاهش اقامت در آینده نزدیک شرایط بهتری را برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان فراهم کنیم.» این اقدامات باعث افزایش تمایل شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای خودروهای شخصی می شود. به روز رسانی سیستم شفافیت و کار را متوقف کنید اداره مبارزه با فساد اداری شهرستان سئوال پرتکرار دیگر خبرنگاران بود که سروری در پاسخ به این سوال گفت: «به مردم قول دادیم که از فساد جلوگیری کنیم و خدمات روانی ارائه کنیم.» شورای شهر بیش از 50 درصد مصوبات خود را پذیرفته است تا زمان لازم برای صدور یک ساختمان کاهش یابد. مجوز، می توانم به شما بگویم که تا خرداد ماه این زمان را به دو تا سه ماه کاهش می دهم، ساعات شبانه روز برای ارائه خدمات بیشتر به شهروندان.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه عدم حضور شهروندان را به صورت شخصی در دستور کار قرار داده ایم، گفت: یکی از راه های فساد برخورد ارباب رجوع با ماموران شهرداری است که به 80 درصد کاهش داده ایم و مردم. می توانند کار خود را سیستم انجام دهند. بدون مراجعه به شهرداری تهران انجام دهید.

به گفته سروری، شفافیت دو بخش دارد که یکی از آن اصلاح فرآیند است. وی در خصوص سامانه شفافیت و بحث خبرنگاران فساد نیز گفت: مصوبه شورای پنجم در این زمینه قابل اجرا نیست و کمیسیون نظارت و اختیارات قانونی شورای شهر تهران به سرعت پیگیر اصلاح این مصوبه است. این عضو شورای شهر تهران درباره بحث نظارتی شورا یادآور شد: نظارت شهرداری و تذکرات اعضای شورا را از امتیازات این شورا می دانم. بعد از رای شورای ششم عنوان شد که شورای قبرستان داریم. اما وی نشان داد در این مدت 178 اخطار به شهرداری داده شده که نشان از زنده بودن و مطالبه گری شورا دارد. وی یادآور شد: شهرداری تهران تاکنون به 156 اخطار شورا پاسخ داده است. اصولا شورا اگر در جایی تخلفی دید باید تذکر دهد و علاوه بر درخواست، نقش حمایتی از شهردار نیز داشته باشد. نایب رئیس شورای شهر تهران درباره اردوی جمعیتی نیز توضیح داد: این یکی از موضوعات مهم جمعیتی است که در رسانه های خارجی مورد تمسخر قرار می گیرد. اما در این خصوص شهرداری تهران اردویی راه اندازی کرده که در جهت تشویق و ایجاد مشوق ها گام برمی دارد. به گفته سروری، کشورهای اروپایی در این زمینه بیلبوردهای بزرگی نصب کرده اند و مشوق های زیادی را برای زایمان تشویق کرده اند که نشان می دهد شهرداری ها در این تبلیغ تاثیرگذار هستند. حتما سخنگوی شورای شهر تهران نیز در مورد این اردو گفت: این یک موضوع ملی است و می توانیم برای مسائل مهم کمپ راه اندازی کنیم و می توانیم با دیدگاه های کمپ هماهنگی ایجاد کنیم اما در این زمینه نباید مازاد وجود داشته باشد. چون می بینیم گاهی برای یک موضوع می توان ستاد کوچکی ایجاد کرد; اما بحث جمعیت موضوع مهمی است که ما در آن عقب هستیم و شهرداری می تواند در حوزه فرهنگی، تبلیغاتی و روی این الگو کار کند.

نادعلی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر نامگذاری پاساژی به نام نادر طالب زاده گفت: ثبت معابر به نمایندگی از افراد دستوری دارد که اهالی یا منطقه نیاز به درج نام در راهرو دارند و سپس مرکز ارتباط شهرداری تهران پس از آن را برگزار می کند. با ارجاع به شورا به بررسی بیشتر در کمیته ثبت و سپس تصویب در شورا می پردازیم و از روز گذشته تماس هایی در خصوص ثبت نام یک عابر به نام نادر طالب زاده داریم و در حال انجام جلسه بعدی این شورا هستیم. کمیته ثبت نام

وی در خصوص اجرای پروژه تئاتر شهر گفت: مشکل بیشتر از جگرکی در حاشیه تئاتر شهر است و آسیب های اجتماعی ناشی از بی توجهی های مکرر در اطراف این مکان باعث شد جلسات زیادی با معاونت فرهنگی داشته باشیم. . وزارت ارشاد «طرح بهبود در دستور کار است.

دیدگاهتان را بنویسید