افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی مشاغل خانگی در قزوین

این نمایشگاه با حضور فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، میثم پیله فروش معاون استاندار، علی کشاورز ترک مدیرکل تعاون و امور اجتماعی، فرشاد پیله چی سرپرست دانشگاه، مدیرکل برگزار شد. آموزش فنی حرفه ای، احمد خورگامی، مدیر نمایشگاه های بین المللی استان و جمعی از نمایندگان استان رسماً افتتاح شد.

145cbf7c 0dc8 4289 85ff 312c3ee7676e خبر خاکستری



احمد خورگامی در این مراسم گفت: استان قزوین در زمینه تولید، کشاورزی و صنایع دستی ظرفیت های زیادی دارد اما از نظر زیرساخت های بازاریابی و فروش محصولات با چالش های زیادی مواجه است.

وی افزود: شرکت نمایشگاه های بین المللی به عنوان یک واسطه در چرخه تولید برای فروش محصولات بومی استان نقش موثری دارد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان ادامه داد: برای حمایت از کالای ایرانی و ارائه دستاوردها و فرصت های فعالان تجاری داخلی مرتبط با همت جهاددانشگاهی و اداره تعاون، کار و امور اجتماعی این نمایشگاه به صورت روزانه برگزار می شود. سفارش شرکت

وی با بیان اینکه در آینده نمایشگاه های تخصصی و فوق تخصصی برگزار خواهیم کرد، گفت: برگزاری نمایشگاه های تخصصی بذر و کود و آبیاری در کشاورزی، نمایشگاه تجهیزات پزشکی و صنایع برتر استان از برنامه های آتی مجموعه ما خواهد بود.

خورگامی بیان کرد: علاوه بر نمایشگاه های استانی که امسال برگزار خواهیم کرد، قصد داریم از ظرفیت استان های همجوار برای ایجاد بازارهای جدید برای محصولات قزوین استفاده کنیم و تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی گفت: علاوه بر این در سطح بین المللی نیز در نظر داریم از اول تا اول تیرماه در نمایشگاه نجف اشرف شرکت کنیم و همچنین در نمایشگاه سازمان توسعه تجارت در دوحه قطر حضور داشته باشیم.

97084c18 34a4 4b7e 9fe9 3d7f2396cf86 خبر خاکستری


1500 کازینو در اولین گام طرح ملی کسب و کار داخلی در کشور به ثبت رسید

فرشاد پیله سی، رئیس جهاد دانشگاهی استان در این مراسم گفت: طرح مشاغل خانگی جدید یکی از کارهای مهمی است که به ایجاد امید و نشاط در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه بانوان و جوانان کمک شایانی کرده است.

وی افزود: هرچه به مشاغل خانگی توجه بیشتری شود، بیکاری و آسیب ها کاهش می یابد؛ به همین دلیل وزارت کار در 10 سال گذشته و در آخرین سال گذشته این موضوع را در دستور کار قرار داده است. 5 سال است که همکاری جهاددانشگاهی و اداره کار تقویت شده است تا طرح ملی مشاغل خانگی با دستاوردهای بیشتری اجرایی شود.

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین یادآور شد: از مجموع 54 هزار نفری که در گام اول طرح ملی مشاغل خانگی کشور معرفی شدند، حدود 1500 نفر در استان قزوین بودند تا بتوانیم این ظرفیت را در استان فعال کنیم.

وی گفت: در شرایطی که اشتغال زایی در بخش های صنعتی، کشاورزی و خدماتی پرهزینه است، با کمترین سرمایه گذاری در مشاغل خانگی می توانیم برای افراد شغل ایجاد کنیم.

پیله چی گفت: گروه منسجمی در استان قزوین تشکیل شده و با کمک اداره کار، سازمان صمت، تکنسین حرفه ای، بسیج سازندگی و جهاد دانشگاهی توانسته ایم پروژه را به خوبی انجام دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین گفت: بیش از 2 هزار نفر در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در فاز اول و دوم برای فروش محصولات مشارکت داشتند.

مرغ افزود: فاز سوم این طرح معرفی محصولات به بازار بود. همزمان با راه‌اندازی نمایشگاه محصولات مشاغل خانگی، سعی در ارائه کالا و کمک به فروش خواهیم داشت و همچنان که در ابتدای راه هستیم، همچنان به دستگاه‌های دیگری برای تکمیل زنجیره نیاز داریم تا ارزش آفرینی را وارد بازار کنیم.

وی با تشکر از تعامل و همکاری شرکت نمایشگاه های بین المللی افزود: بیش از 130 شرکت کننده از استان قزوین در زمینه صنایع دستی، پوشاک، فرش، مواد غذایی، کیف و کفش، گیاهان دارویی و … حضور دارند. در معرض محصولات و محصولات خود هستند که بازدیدکنندگان مشاهده خواهند کرد.

پیله چی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه ها و کارگاه های رایگان در طول برگزاری نمایشگاه از برنامه های همراه نمایشگاه فوق خواهد بود.

399d5766 18c1 4718 a34e ffec4a6dff33 خبر خاکستری




لزوم ایجاد بازارهای دائمی و منطقه ای برای حمایت از تولید و فروش محصولات

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از دست اندرکاران این نمایشگاه گفت: اگرچه اشتغال خانگی فقط مختص زنان نیست، اما بیش از 70 درصد جامعه را مشاغل زنان تشکیل می دهند. اعضای خانواده را نیز پویا می کنند و وارد عرصه تولید می شوند.

وی افزود: توسعه مشاغل خانگی باعث ایجاد فرهنگ کار و تلاش، تحکیم روابط خانوادگی و ایجاد فضای صمیمی بین اعضای خانواده می شود زیرا همه برای یک هدف تلاش می کنند.

محمد باقی با بیان اینکه این نوع کسب و کار منطبق با فرهنگ و بوم شناسی ما است، افزود: در جامعه اسلامی ایرانی ما خانواده، کار و تلاش از ارزش بالایی برخوردار است و این نوع مشاغل در کنار هم این ویژگی ها را دارند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تثبیت اشتغال و تداوم در زنجیره ارزش یکی از موضوعات مهم منتهی به چرخه عرضه و تقاضا با توجه ویژه به کسب و کار داخلی است.

محمد بیعی در پایان گفت: به عنوان نماینده مردم از کارکنان انتظار دارم با راه اندازی بازارچه ها و مناطق دائمی در اشکال مختلف از این مشاغل در تولید و فروش محصولات حمایت کنند.

لازم به ذکر است نمایشگاه مشاغل خانگی از 16 تا 20 خردادماه با شعار هر خانه به عنوان محصول از ساعت 16 الی 22 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برگزار می شود تا بازدیدکنندگان از آن بازدید کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید