افتتاح بیست و ششمین مدرسه شهدای بانک مسکن در روستای لوزدر علیای شازند


به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، مدرسه سه کلاسه روستای لوزدر علیا در بخش سربند از توابع شهرستان شازند استان مرکزی، با حضور لطف الله پرندین فرماندار شازند، حجت الاسلام جهان پناهی امام جماعت مسجد جامع شهر هندودر، قربانی بخشدار سربند، فخاری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان، حسین آبادی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه سازان استان، قدبیگی رئیس اداره آموزش و پرورش شهر هندودر، لنجابی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، حیدریان مدیر امور شعب بانک مسکن استان مرکزی و حضور جمعی از دانش‌آموزان و اهالی روستای لوزدر علیا افتتاح شد.

این آموزشگاه در مقطع متوسطه اول و به صورت مختلط(پسرانه و دخترانه) در 65 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان و 35 کیلومتری شهر شازند در یکی از مناطق محروم استان، در زمینی به مساحت 1016 مترمربع و با زیربنایی بالغ بر 413 متر مربع در یک طبقه، دارای 3 کلاس درس، سالن چندمنظوره، آزمایشگاه، کارگاه و اتاق دبیران بنا گردیده، که بخشی از کل هزینه ساخت آن با مشارکت بانک مسکن تامین مالی شده است. 

در آئین افتتاح مدرسه شهدای بانک مسکن در روستای لوزدر، احمد قدبیگی رئیس اداره آموزش و پرورش شهر هندودر با تجلیل از حمایت مالی بانک مسکن در ساخت این مدرسه که موجب بهره مندی دانش آموزان این روستا و پنج روستای همجوار آن، از کلاس های درس مدرسه در روزهای نخست سال تحصیلی شده است، گفت: 47 دانش آموز متوسطه دوره اول، شامل27 نفر پسر و 20 نفر دختر که پیش از این در مدرسه ای قدیمی و غیراستاندارد در حال تحصیل بودند، زین پس از کلاسهای درس استاندارد، با تجهیزات به‌روز و سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب بهره‌مند می شوند.

وی خطاب به دانش‌آموزان روستای لوزدر اظهار داشت: امروز مدرسه ای خوب و مناسب برای تحصیل شما آماده گردیده و انتظار می رود، شما عزیزان با تمرکز بر مطالعه و کسب علم و معرفت، با تلاش و کوشش، در پیشرفت کشور سهیم باشید، چرا که ایران ما به سرمایه استعدادهای شما نیاز داشته، آینده این کشور از آن شماست.

صید نبی حیدریان مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی در این مراسم، با اشاره به رسالت اصلی این بانک در تأمین مالی مسکن اقشار مختلف جامعه، به ویژه دهک های کم درآمد کشور گفت: مفتخریم که به عنوان یک بانک توسعه ای- تخصصی، به وظیفه اصلی خود عمل نموده و متقاضیان مسکن را با تنوع تسهیلات در بخش هائی چون: ساخت، خرید و تعمیر مسکن  حمایت مالی نموده و به عنوان یک بانک دولتی در تمامی ادوار، با اعطای تسهیلات کلان در طرح های بزرگی چون: ساخت مسکن مهر، مقاوم سازی مسکن روستائی، احیای بافت فرسوده شهری و اخیرأ با نهضت ملی مسکن، در رفع مشکل مسکن آحاد جامعه پیش قدم بوده ایم.

وی گفت: بانک مسکن در راستای عمل به مسؤلیت اجتماعی، امور خیری چون مدرسه سازی، مسجد سازی، کمک به ساخت و یا تجهیز بیمارستان و درمانگاه و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را طی سالیان گذشته به عنوان یک برنامه جدی در دستور کار قرار داده است. حیدریان با بیان این که امر تعلیم و تربیت، از مهم‌ترین ارکان توسعه کشور است، اظهار داشت: بانک مسکن در همین راستا و به منظور حمایت از تحصیل فرزندان این مرز و بوم در مناطق محروم و کم برخوردار، از محل منابع قرض الحسنه خود، از سال 1387 تاکنون، در ساخت 27 باب مدرسه با نام مدارس «شهدای بانک مسکن» در سطح کشور مشارکت داشته که تاکنون 25 مورد از آن به بهره‌برداری رسیده و امروز افتتاح بیست و ششمین مدرسه در روستای لوزدر را شاهد خواهیم بود.

حیدریان، از دیگر مسؤلیت های اجتماعی بانک مسکن در استان مرکزی را کمک نقدی و بلاعوض بانک به تجهیز فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در سال 1400 عنوان و مجموع این اقدامات را توفیقی الهی و موجب افتخار بانک مسکن دانست.

همچنین جواد لنجابی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در سخنانی، اقدامات ارزشمند بانک مسکن در تخصیص صحیح منابع قرض الحسنه خود به امور خیریه و عام المنفعه را قابل تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد؛ دیگر بانک ها و مؤسسات مالی و دیگر دستگاه ها و سازمانها نیز در اقداماتی مشابه، با شراکت در این امور ارزشمند، رضایت الهی را احراز نموده، موجبات امتنان، اطمینان و رضایتمندی عموم مردم را فراهم آورند. وی تصریح کرد: توافق‌نامه تکمیل این مدرسه 3 کلاسه، فیمابین بانک مسکن و اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی در تیر ماه سال1399 به امضا رسید و متعاقبا کلنگ پروژه، پس از تخریب مدرسه قدیمی، در سال 1400بر زمین زده و طی کمتر از دو سال به حول و قوه الهی آماده بهره برداری شد. وی اعتبار پروژه مدرسه شهدای بانک مسکن روستای لوزدر را یک میلیارد و 600 میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: از این مبلغ، بخش عمده ای از هزینه ها به مبلغ 550 میلیون تومان توسط بانک مسکن و مابقی از سوی خیرین مدرسه ساز استان تأمین گردیده است.

آئین افتتاح مدرسه شهدای بانک مسکن در روستای لوزدر علیا به صورت رسمی ادامه یافت؛ جایی که لطف الله پرندین فرماندار شهرستان شازند، حین بریدن روبان افتتاحیه، به شکل ویژه، خیرین حامی ساخت مدرسه خصوصأ بانک مسکن را مورد تحسین قرار داد و برای مسؤلین بانک در همه سطوح آرزوی موفقیت کرد.

گفتنی است ؛ پیش از افتتاح مدرسه، مسئولین استانی و محلی ‌بر مزار تنها شهید روستای لوزدر؛ شهید محمدعلی آجرلو حضور یافته و با قرائت فاتحه و نثار شاخه های گل بر مزار آن شهید والامقام، با آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند. در پایان مراسم افتتاحیه نیز، هدایای بانک مسکن شامل لوازم التحریر و کوله پشتی به تمام دانش آموزان مدرسه اهدا شد.

همچنین دکتر ناصر قفلی، ریاست جامعه خیرین مدرسه ساز و مهندس سید محمد رضا جعفری عضو هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در تماس های تلفنی جداگانه با حیدریان، مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی، از دکتر سید عباس حسینی مدیر عامل بانک مسکن و دیگر مسؤلین امر در حوزه مسؤلیت های اجتماعی بانک تقدیر کردند. دکتر قفلی اظهار داشت: جامعه فرهنگی استان مرکزی این اقدام بانک مسکن را هرگز فراموش نخواهد کرد و یقیناً توجه بانک مسکن به حوزه فرهنگ و دانش می تواند سر منشأ خیر و الگویی برای سایر خیرینی باشد که برای رفع نیاز کشور به فضاهای آموزشی اهتمام می ورزند.

20231008_103157

20231008_105153


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید