افتتاح جاده طالقان زیستگاه گونه های جانوری را تهدید می کند


ساعت: 21:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903441

امیدرضا تونی گفت: افتتاح جاده طالقان و عبور از یکی از زیستگاه های خوب البرز تخریب بالایی داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیدرضا تونی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوایبلاغ در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: خوشبختانه در حوزه محیط زیست طبیعی ثروتمند هستیم.

امیدرضاتونی افزود: از گونه های برجسته در کوهستان های شمال ساوج بلاگ می توان به گوزن، بز، پلنگ، خرس قهوه ای و عقاب طلایی به عنوان نمادهای محیط زیست البرز اشاره کرد.

وی بیان کرد: زیستگاه و تردد خرس ها و پلنگ ها در قسمت مرکزی البرز است و شمارش آنها مشکل است اما سرشماری عمومی کل بز و بز همه ساله در 2 فصل تابستان و زمستان انجام می شود.

تونی تصریح کرد: 250 راس راس گاو و بز در رویشگاه ساوجبلاگ وجود دارد و خوشبختانه با کمک دامپزشکی و منابع طبیعی درگیر طاعون نشخوارکنندگان کوچک نبوده ایم.

وی با اشاره به اینکه گونه های جانوری به هر دلیلی آسیب دیدند، گفت: باز شدن جاده طالقان و عبور آن از یکی از زیستگاه های خوب البرز از تخریب بالایی برخوردار بود.

تونی افزود: این طرح زیستگاه گونه های جانوری و گیاهی را تهدید کرده و فرصتی را برای دسترسی بیشتر شکارچیان به گونه ها فراهم کرده است.

وی با اشاره به احتمال تصادف خودروها و پرندگان با سیم های برق در جاده طالقان، ادامه داد: تنها مرکز درمانی و توانبخشی البرز در ساوجبلگ واقع شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ گفت: مردم در صورت مشاهده خسارت به گونه های جانوری می توانند با سامانه 24 ساعته 1540 تماس بگیرند.

تونی با اشاره به آزادسازی 10 عقاب طلایی و دلیجه گفت: امسال شکار غیرمجاز نداشتیم اما سال گذشته تعدادی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی به نبود مجوز شکار اشاره کرد و افزود: نماینده مجلس برای تکرار تخلف مجازات سنگین تری در نظر می گیرد و اسلحه شکارچیان توسط دولت ضبط می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید