برخی از گونه های جانوری با انتظار برای خشکسالی از تولید مثل اجتناب می کنند


ساعت: 12:57
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885560

موسوی بیان کرد: برخی گونه های جانوری سال های خشک و کم باران را پیش بینی می کنند و به همین دلیل کمتر به سراغ جفت گیری و تولید مثل می روند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جلال موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بافق در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: بر کسی که در طبیعت زندگی می کند پوشیده نیست برخی گونه های جانوری خشکسالی و کم آبی را پیش بینی می کنند. -سالهای بارندگی و به همین دلیل کمتر به سمت جفت گیری و پرورش می روند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال کبک و درنا در سال های خشک اصلا تخم نمی گذارند. علاوه بر این، علفخواران بزرگ در سال‌های خشک اولیه میزان تولید مثل کمتری دارند و میل به بزرگ‌کردن نوزاد کاهش می‌یابد و نوزادان آن‌ها در برابر شکارچیانی مانند عقاب طلایی، روباه، شغال، گرگ و غیره آسیب‌پذیرتر هستند.

موسوی تصریح کرد: امسال در برخی مناطق بافاق تعداد نوزادان مشاهده شده در اوایل بهار نسبت به سال های دیگر کاهش چشمگیری داشته است و با گذشت روزها تعداد نوزادان مشاهده شده روز به روز در حال کاهش است به طوری که هم اکنون در گله ها حیوانات وحشی، از جمله بز و بز، و مادر قوچ و میش به ندرت می تواند بچه ها و بره های امسال را ببیند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید