نگاه فاسد به مسئله انتظار، زمان غیبت را طولانی می کند/ اعتقاد به امر اجتناب ناپذیر ظهور، برای ما هویت و حرکت ایجاد می کند.


ساعت: 16:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815254

مدیرعامل بنیاد مهدویت شاهین شهر و میمه با بیان اینکه نگاه مفسده به موضوع انتظار غیبت را طولانی تر می کند، گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محسن ربیعی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی مسئله مهدویت را یکی از اساسی ترین و مهم ترین مسائل اسلام دانست و گفت: مسئله مهدویت در دین مبین اسلام به قدری اجباری است که اهل سنت نیز معتقدند که اگر به وعده های مهدی ایمان نیاوریم، او به هیچ وجه مسلمان نیست، پس معتقد باشید که مهدویت منحصر به شیعیان نیست.


* دو دیدگاه متفاوت در موضوع انتظار برای ظهور

وی با اشاره به اینکه در بحث انتظار دو دیدگاه متفاوت وجود دارد، خاطرنشان کرد: یک نگاه باعث افسردگی و بی حرکتی در جامعه می شود و نگاه دیگر باعث تحرک و پویایی جامعه می شود، نگاهی که باعث افسردگی می شود گوشه نشسته است. خداوند متعال همه چیز را اصلاح کند و از برکات عصر ظهور بهره مند گردد.

حجت الاسلام ربیعی افزود: قرآن کریم در سیره بنی اسرائیل می فرماید وقتی حضرت موسی به بنی اسرائیل دستور داد که امروز وظیفه مبارزه با مستکبران و دشمنان خداست، بروید و مقابله کنید. آنها پاسخ دادند که آنها مردمی متکبر و ظالم هستند و ما اصلاً با آنها نمی جنگیم، شما با خدای خود با آنها می جنگید و ما اینجا می نشینیم و از برکات این فتح و پیروزی استفاده می کنیم. این دیدگاه قوم بنی اسرائیل که باعث شد موسی از خدا بخواهد او را از قومش جدا کند، یکی از دلایل غیبت اوست.


* نگاه تحریف شده به موضوع انتظار، زمان غیبت را طولانی تر می کند

وی ادامه داد: اگر جامعه آرام شود و مردم بنشینند تا خداوند کارها را درست کند و امام زمان (عج) بیاید و خود جامعه را اصلاح کند، این اتفاق نمی افتد جز ادامه غیبت امام زمان (عج). ). این نتیجه نگاه فاسد به مسئله انتظار است، در حالی که نگاه صحیح به مسئله انتظار این است که به ما می گویند «انتظار بهترین عمل است» یعنی انتظار عمل است نه بیکاری و غفلت از مشکلات کنونی جامعه. و با پذیرش چالش ها و مشکلات باید برای تحقق این وعده الهی تلاش کرد


* معنای واقعی انتظار این است که پیشخدمت از وضعیت فعلی خود راضی نباشد

رئیس بنیاد مهیدسوم شاهین شهر و میمه با بیان اینکه در تحلیل وعده و توقع الهی از فرج چند نکته وجود دارد، تاکید کرد: وقتی گفته می شود صبر کنید یعنی از وضعیت فعلی خود راضی نیستید، نگویید که ما از آن راضی هستیم، ببینیم چقدر با آنچه که وعده های خدا محقق شده است فاصله داریم، اسلام ناب جهانی که در قرآن ذکر شده چقدر جهانی شده است و کارهای ناتمام زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: نباید به اسلام حداقلی بسنده کنیم، یک سجاده در گوشه ای بگذاریم و فقط نماز بخوانیم. شمر هم همین کار را کرد. تلاوت می کردند اما فرق نمازشان با دعای یاران امام حسین(ع) در این است که ایشان ولی هستند و برای کسب ولایت اهل بیت(ع) قدم برداشته اند. این انحرافات تا روز قیامت مورد لعن خداوند و مؤمنان خواهد بود. تفاوت در اینجاست و در انجام امور خارجی تفاوت چندانی با هم ندارند.


* نگاه منتظران ظهور باید بلندپروازانه باشد و در جهت تحقق تمدن اسلامی گام بردارد

حجت الاسلام ربیعی گفت: پس اولین چیزی که می فهمیم این است که از شرایط فعلی راضی نیستیم. نگاه ما باید بلندپروازانه باشد. باید متمدن باشد. ما در این فرصتی که خداوند به ما داده تمدن اسلامی را چند قدم جلوتر خواهیم برد، حیات و شایستگی پیدا کردیم، تمدن اسلامی در زندگی ما به دست آمد، چه بهتر که نتوانیم حداقل قدم های بزرگ برداریم.


* اعتقاد به مسئله اجتناب ناپذیر مبدأ برای ما هویت و حرکت ایجاد می کند

وی افزود: دومین نکته مهم در بحث انتظار این است که موضوع وقوع، خیالی نیست و ممکن است. مسئله مبدأ و حکمرانی جهان سؤالی دست یافتنی و مسلم است. اعتقاد به مسئله اجتناب ناپذیر مبدأ برای ما هویت و حرکت ایجاد می کند.»

مدیرعامل بنیاد مهدویت تاکید کرد: در جشن های نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) یکی از کارهایی که باید برای خود انجام دهیم این است که به فکر تحقق حکومت جهانی باشیم، حکومتی که در آن مرزها باشد. منسوخ شده اند و انسان در خطوط جغرافیایی از آنچه می توان برای کل جامعه بشری انجام داد و اقداماتی که می توان انجام داد جدا نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید