افراد عصبی این ویتامین را مصرف می کنند

افراد عصبی این ویتامین را مصرف می کنند

ویتامین های گروه B در حفظ سلامت روان نقش دارند. زیرا مستقیماً بر عملکرد سیستم عصبی تأثیر می گذارند. این اثر در اثر کنترل و انتقال پیام های عصبی ایجاد می شود. به همین دلیل کمبود آن می تواند عامل بروز انواع اختلالات عصبی روانی باشد.

این هیجان و تلاش باعث شد که صبح یا عصر که می خوابیم، یک قرص نمی دانم چند میلی گرم از نوعی آرام بخش بخوریم و صبح را شروع کنیم یا عصر را به صبح وصل کنیم، اما با مصرف مناسب. تغذیه، می توانیم از شر این اضطراب خلاص شویم و استرس را کاهش دهیم. یکی از این راه حل ها مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین B است از طرفی یکی از راه های کنترل و کاهش وزن، مصرف کافی ویتامین B است.

شاید یکی از دغدغه های بسیاری از ما کاهش و کنترل وزن باشد. اتفاقی که علاوه بر اضطراب و استرس، بار اضافی بر ما تحمیل می کند. مطالعات نشان می دهد که در افراد دارای اضافه وزن، دریافت کافی ویتامین B می تواند به کاهش و کنترل وزن کمک کند. ویتامین های این خانواده نقش عمده ای در تقسیم سلولی و متابولیسم دارند. مصرف غذاهای حاوی ویتامین B می تواند به حفظ سلامت پوست و ماهیچه ها کمک کند.

این ویتامین ها را می توان “شفابخش” – ویتامین های “بیماری زا” در نظر گرفت. درمانگر، زیرا استفاده از آنها باعث از بین رفتن بسیاری از عوارض جانبی و بیماری زا می شود، زیرا کمبود آن عامل بسیاری از بیماری ها است. با این همه تأثیر، بعید به نظر می رسد که هر یک از ما علاقه مند به حذف غذاهای حاوی ویتامین B از رژیم غذایی خود باشیم.
نروی و بی

ویتامین های گروه B در حفظ سلامت روان نقش دارند. زیرا مستقیماً بر عملکرد سیستم عصبی تأثیر می گذارند. این اثر در اثر کنترل و انتقال پیام های عصبی ایجاد می شود. به همین دلیل کمبود آن می تواند عامل بروز انواع اختلالات عصبی روانی باشد. بهتر است در تغییر فصل مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین افزایش یابد. از آنجا که برخی از مشکلات مانند اختلالات اضطرابی یا افسردگی با تغییر فصل در افراد افزایش می یابد. اگرچه بسیاری از ویژگی های این خانواده مشترک است، اما هر کدام از ویتامین ها دارای خاصیت خاصی هستند که باید در مورد آن بیشتر بدانیم.

تیامین: این ویتامین B1 است. کمک به متابولیسم پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها، کنترل عملکرد سیستم عصبی، سیستم گردش خون، عضلات و کمک به رشد کودکان از جمله ویژگی های این ویتامین است.

ریبوفلاوین: جایگاه بعدی به ویتامین B2 اختصاص دارد. مهم ترین اثر این ویتامین تأثیر بر عملکرد «غده تیروئید» و تنظیم «متابولیسم» بدن است. بنابراین مصرف آن برای افرادی که مشکلات تیروئیدی دارند یا افرادی که به دلیل اختلالات متابولیک اضافه وزن دارند توصیه می شود.

نیاسین: این ویتامین B6 است. این ویتامین زمانی بیشترین تأثیر را بر بدن دارد که مصرف آن با دریافت کافی ویتامین B2 همراه باشد. بنابراین، می تواند عملکرد تیروئید را بهبود بخشد. این ویتامین به “فاکتور تحمل گلوکز” معروف است. به همین دلیل وقتی قند خون بالا می رود، این ویتامین برای تنظیم سطح آن آزاد می شود.

ویتامین B5: «پانتوتنیک اسید» نام دیگر این ویتامین است. بدن ما برای تحمل گرسنگی در طول رژیم های کاهش وزن به طور جدی به آن نیاز دارد. بنابراین، اگر تصمیم به کاهش وزن دارید، ابتدا میزان این ویتامین را در بدن خود بررسی کنید. دلیل این تاثیر، تاثیر ویتامین B5 در سوزاندن چربی های اضافی ذخیره شده در بدن است. عملکرد صحیح غده فوق کلیوی نیز تحت تأثیر اسید پانتوتنیک قرار می گیرد.

ویتامین B6: این ویتامین با نام «پیریدوکسین» نیز شناخته می شود. عملکرد بهتر دستگاه گوارش به وجود این ویتامین بستگی دارد. زیرا با کمک روی به هضم بهتر غذا کمک می کند. پیریدوکسین همچنین عملکرد غده تیروئید، تولید و ترشح هورمون های تیروئید و تنظیم متابولیسم را تنظیم می کند.

ویتامین B9: خانم ها نام این ویتامین را خوب می دانند. “اسید فولیک”. اکثر خانم ها در دوره های مختلف زندگی خود از کپسول های این ویتامین به عنوان مکمل استفاده کرده اند. این ویتامین نه تنها از سلامت زنان حمایت می کند، بلکه به سلامت جنین نیز کمک می کند. بنابراین مصرف این ویتامین باعث تشکیل و تکامل لوله عصبی جنین می شود و در حفظ سلامت نخاع جنین نقش دارد.

ویتامین B12: “کوبالامین” نام دیگر این ویتامین است. مهمترین تأثیر این ویتامین بر سیستم عصبی و گردش خون است. بعد از 50 سالگی، بدن به این ویتامین نیاز بیشتری دارد. کمبود آن باعث کم خونی، آسیب عصبی و اختلال حافظه می شود.
نبودش چه می کند؟

همه ما می دانیم که کمبود ترکیبات مهم از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و غیره باعث ایجاد مشکلاتی در بدن از اختلالات جزئی تا بیماری های جدی می شود. به دلیل اثرات فراوان این خانواده، کمبود ویتامین B می تواند منجر به مشکلات مختلفی شود.

خستگی شدید: این حالتی است که باعث می شود نتوانیم برای انجام کارهای مختلف از جای خود بلند شویم یا کارها را به آرامی انجام دهیم. این بدان معناست که میزان ویتامین B در بدن ما کاهش یافته یا شاید به طور کامل از بین رفته است! این مشکل در افرادی که از نظر ذهنی یا جسمی فعال هستند بیشتر دیده می شود و باید غذاهای حاوی ویتامین B بیشتری مصرف کنند.

استرس و افسردگی: اشاره کردیم که مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین B باید با تغییر فصل افزایش یابد. یکی از این دلایل جلوگیری از بروز یا بروز مجدد علائم اضطراب، استرس و افسردگی است. این شرایط به ویژه در کمبود ویتامین B1 مشاهده می شود. اگرچه کمبود این ویتامین تنها عامل اضطراب، افسردگی و عصبانیت نیست، اما کمبود آن دلیل این مشکلات است. به همین دلیل برای درمان این مشکلات معمولاً مصرف غذاهای حاوی این ویتامین ها یا مکمل های حاوی آنها توصیه می شود.

بیماری ساق کج: این بیماری که مشخصاً ناشی از کمبود ویتامین B1 است، همان بیماری «بری بری» است. این مشکل با علائمی مانند گیجی، احساس خستگی، ناتوانی در راه رفتن، تورم، بی اشتهایی و مشکلات قلبی دیده می شود.

اختلالات غده تیروئید: یکی از عوامل موثر بر عملکرد غده تیروئید، ویتامین های خانواده B است، این ویتامین ها نقش موثری در ترشح هورمون های تیروئید دارند. به همین دلیل کمبود آن باعث بروز مشکلاتی در عملکرد این غده می شود.
انبار “ب”

موادغذایی مانند لبنیات به ویژه شیر، جگر، کله پاچه، مرغ، تخم مرغ، لوبیا، نان سبوس دار، سبزیجات برگ دار مانند اسفناج، ماهی به ویژه سالمون و ساردین، سویا، آجیل به ویژه آجیل خام، کلم، خیار، میوه ها خشک همه انواع مرکبات به ویژه پرتقال و نارنگی مهمترین منبع ویتامین B یا بهتر است بگوییم خانواده B هستند.

دیدگاهتان را بنویسید