افزایش تلفات و توقف خودرو/ گل و لای به حیاط امامزاده داود می رسد


ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1886118

معاونت عملیات سازمان امداد و نجات کشور اعلام شد؛

مرتضی مرادی پور با بیان اینکه تعداد کشته شدگان سیل و رانش زمین در ام زاده داود در حال افزایش است، از توقف خودروها و نفوذ گل و لای در حیاط ام زاده داود خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی مرادی پور معاون اپراتور سازمان امداد و نجات کشور در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز ، با اعلام آخرین وضعیت رانش زمین و سیل در منطقه امامزاده داود گفت: از اولین لحظه وقوع سیل و رانش زمین، این شرکت از وقوع سیل و سیلاب در منطقه امامزاده داود خبر داد. تیم‌های عملیاتی هلال احمر استان تهران و شهرستان‌ها، اورژانس بر اساس تماس به محل حادثه اعزام و در منطقه حضور یافتند.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر از ابتدا با انرژی بالا به ارائه خدمات به حادثه دیدگان پرداخت و محل را تخلیه و مصدومان را به مکان های امن منتقل کردیم.

معاون اپراتور سازمان امداد و نجات کشور گفت: زنان، کودکان و سالمندان را در محل حادثه به محل امن منتقل کردیم و افرادی که برای عبادت به منطقه امامزاده داود منتقل شدند به نوعی غافلگیر شدند و تلاش کردیم. تا تعداد قربانیان به کمترین حد ممکن کاهش یابد.

مرادی پور گفت: با همکاری نهادهای بشردوستانه در حال رفع گل و لای هستیم و بر اثر سیل بسیاری از ساختمان های اطراف امامزاده داود تخریب و افرادی که در مسیر سیل قرار داشتند به شدت مجروح شدند.

وی با اعلام اینکه جستجو برای یافتن سایر قربانیان همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: 10 قلاده سگ مواد یاب در جستجوی قربانیان احتمالی بودند و خودروهای بازیابی جاده ای نیز برای پاکسازی گل و لای در حال تلاش هستند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور درباره تعداد مفقودین و کشته شدگان سیل امامزاده توضیح داد: تاکنون 11 نفر مفقود و پنج نفر نیز نجات یافته اند.

مرادی پور تصریح کرد: 23 تیم عملیاتی، 2 تیم ANST (جستجو و نجات با سگ های جست وجو)، با استفاده از 13 خودروی نجات، 4 آمبولانس و 3 خودروی امدادی در حال خدمت رسانی به حادثه دیدگان و جستجوی مفقودین هستند و حتی مقدار زیادی گل و لای به آن نفوذ کرده است. داخل امامزاده و ماشینها زمینگیر شده.

وی تاکید کرد: همکاران ما از هلال احمر در دیگر رودخانه های منطقه آسیب دیده نیز حضور دارند و مشغول رفع مشکلات مردم و کاهش آمار قربانیان هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید