افزایش حقوق بازنشستگان در دستور کار دولت است

افزایش حقوق بازنشستگان در دستور کار دولت است

سید سلطان مرتضوی در مراسم تجلیل از مستمری بگیران و مستمری بگیران نمونه سازمان تامین اجتماعی با حضور معاون اول رئیس جمهور با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: به دلیل کم توجهی های گذشته , چالش صندوق های بازنشستگی در کشور افزایش یافته است .

وی در تشریح اقدامات دولت سیزدهم مردمی برای رفع نارضایتی صندوق های بازنشستگی گفت: صندوق های بازنشستگی در ابتدای دولت 400 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتند.

مرتضوی تاکید کرد: بخشی از تسویه مطالبات تامین اجتماعی توسط دولت در گذشته به صورت واگذاری به شرکت های ورشکسته بود و به بدهی صندوق ها اضافه شد.

وی افزود: با تاکید رئیس جمهور، بحران های مالی صندوق های بالا و بیشترین پرداخت بدهی نظام بانکی در این دولت اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته نزدیک به 800 هزار نفر به صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اضافه شده است، گفت: این مسیر امیدوارکننده در سایر صندوق ها نیز طی شده است.

مرتضوی افزود: علاوه بر پرداخت بدهی ها با ایجاد اشتغال پایدار ضریب حمایتی صندوق ها را افزایش داده ایم.

وی با اشاره به روند صعودی بازنشستگی در صندوق های مختلف گفت: تحقق وعده اشتغال زایی از سوی دولت مردمی به پایداری صندوق ها در دو سال گذشته کمک کرد.

مرتضوی با بیان اینکه در مراکز خصوصی سازمان تامین اجتماعی درمان برای مستمری بگیران رایگان است اظهار داشت: توجه به افزایش معیشت و حقوق مستمری بگیران همزمان با اجرای طرح های توسعه درمان دنبال می شود.

در این مراسم از بازنشستگان برگزیده سراسر کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور تجلیل شد.