افزایش حقوق بازنشستگان در روزهای آینده مشخص می شود

افزایش حقوق بازنشستگان در روزهای آینده مشخص می شود

سید نظام موسوی سخنگوی شورای اسلامی شهر در گفت وگویی ضمن اعلام موافقت دولت با افزایش 57 درصدی حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی مشمول قانون کار، گفت: پیش از این شورای دولت 10 نفر را ابلاغ کرده بود. افزایش درصدی حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی مشمول قانون کار که این مصوبه با اعتراض شورای بررسی و اجرای مصوبات و قوانین دولت در مجلس مواجه شد و در نهایت دولت با نظر شورای اجرایی موافقت کرد. افزایش 57 درصدی حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی.

اما تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان دستگاه های اجرایی مشمول قانون کار مشخص نشده است و آخرین اظهارات مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه نشان می دهد که علیرغم نظر هیئت رئیسه حقوق بازنشستگان قوه مجریه باید 57 درصد افزایش یابد، دانشکده دولت همچنان بر تصمیم خود برای افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان تاکید دارد.

سخنگوی مجلس درباره روند قانونی رسیدگی به این مصوبه به تسنیم گفت: روال قانونی به این صورت است که وقتی دولت موضوعی را تصویب می کند، این مصوبه به عنوان مصوبه بدوی به شورای نیروی انتظامی ارسال می شود و در صورت اعتراض شورای انتظامی به این مصوبه. در صورت عدم ورود دولت این مصوبه به قوه مجریه ابلاغ می شود اما در صورت وجود مشکل این تصمیم برای اصلاح به دولت ارسال می شود.

وی افزود: در این مرحله شورای دولت یا ایرادات مطرح شده را تصحیح می کند و یا بر تصمیم اولیه خود پافشاری می کند و در صورت اصرار دولت مصوبه به هیأت تطبیق عودت داده می شود و در نهایت شورای تطبیق نظر مشورتی خود را به هیئت تطبیق ارسال می کند. رئیس مجلس بالاخره رئیس مجلس است که نظر نهایی را در مورد اجرای مصوبه به دولت ابلاغ می کند.

موسوی درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان از سوی دستگاه های اجرایی گفت: هنوز نظر مشورتی شورای اجرایی اعلام نشده و احتمالا در روزهای آینده درباره این مصوبه اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید