افزایش حمل و نقل و تنظیم عوارض بین کشورهای عضو TRACICA


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855870

در دیدار وزارت راه و شهرسازی با دبیرکل کمیسیون بین المللی کریدورهای اروپایی؛

وزیر راه و شهرسازی در دیدار دبیرکل کمیسیون کریدورهای اروپا، قفقاز و آسیا (تراسیکا) با تاکید بر برنامه ایران برای گسترش همکاری های حمل و نقل با کشورهای منطقه، بر موافقت ایران برای افزایش ترانزیت و تعدیل تاکید کرد. تعرفه های حمل و نقل

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی با آست آصف بایف دبیرکل کمیسیون بین المللی کریدورهای اروپا، قفقاز و آسیا موسوم به تراسیکا دیدار و گفتگو کرد.

قاسمی در این نشست با تشکر از دبیرکل تراسیکا در ایران برای حضور ارس آصف بایف، گفت: کشورهای عضو توافقنامه تراسیکا ظرفیت های ویژه ای دارند که هر کدام ویژگی ها و ژئوپلیتیک خاص خود را دارند. این نقشه ها هم برای حمل و نقل دریایی و هم برای حمل و نقل زمینی می توانند موضوع حمل و نقل منطقه ای را در کنار هم و در تعامل با یکدیگر تسهیل کنند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضوی از تراستیکا در کریدور شمال به جنوب، کریدور شرق به غرب و همچنین در بخش دریایی در مازندران و دریانوردی ویژگی های خاص خود را دارد. آبهای جنوب .

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه ایران در مسیر بین المللی اروپا، قفقاز و آسیا (تراکیا) در موقعیت جغرافیایی مناسبی قرار دارد، تصریح کرد: حمل و نقل ریلی در کریدورهای زیادی ساخته شده و اینها ابزار و ابزار هستند. تجهیزات در زمینه ترانزیت نقشه کش هستند.

قاسمی تاکید کرد: این روحیه در ایران وجود دارد تا همکاری های لازم بین کشورهای منطقه تراکیه وجود داشته باشد و محدودیتی برای همکاری ترانزیتی در دو بخش دریایی و زمینی وجود ندارد.

وی گفت: در زمینه همکاری های حمل و نقل، چون بین ایران و ترکیه روادید وجود ندارد، این تمایل وجود دارد که کار را برای سایر کشورهای عضو تسهیل کنیم.

رستم قاسمی با تاکید بر اینکه ایران همواره در همکاری های منطقه ای پیشرو بوده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در برخی از کشورهای همسایه در حوزه حمل و نقل کارایی را افزایش داده است.

قاسمی خطاب به AST آصف بایف، دبیرکل تراسیکا، ضمن موافقت ضمنی با برخی از پیشنهادات، گفت: عبور از مسیر ترانزیتی ایران مسیر خوب و ایمنی است و از نظر تعادل تعرفه‌های حمل‌ونقل نیز آن را می‌پذیریم و می‌پذیریم. نمایشگاه. “

وزیر راه و شهرسازی گفت: جمهوری اسلامی ایران همراه با کشورهای منطقه آمادگی افزایش حجم ترانزیت و تعدیل تعرفه ها را دارد و گسترش همکاری های منطقه ای در حوزه حمل و نقل از مهمترین وظایف ایران است. برنامه ها

وی در پایان از دبیرکل تراسیکا دعوت کرد تا با معاون وزیر حمل و نقل خود دیدار کند.

لازم به ذکر است تراسیکا یک کریدور حمل و نقل و ترانزیتی بین المللی است که اروپا، قفقاز و آسیا را به هم متصل می کند و 13 کشور از جمله ایران امضا کنندگان اصلی آن هستند. ایران از سال 1388 به عضویت این کمیسیون بین دولتی درآمده و شعبه جنوبی آن محسوب می شود.

تعدیل تعرفه حمل و نقل بین ایران، قزاقستان و کشورهای عضو TRACICA

دبیرکل تراسیکا در این نشست با قدردانی از استقبال گرم وزارت راه و شهرسازی و مهمان نوازی جمهوری اسلامی ایران، بر نقش ایران در کشورهای عضو تراسیکا تاکید کرد و گفت: این مهم است.

وی افزود: در حال حاضر مسیر ترانزیتی از کریدور شرق به غرب و مسیر ایران توسط قزاقستان برجسته شده است و در نظر داریم از ظرفیت ترانزیتی ایران در این مسیر استفاده کنیم، در این راستا با شرکت های قزاقستانی در زمینه حمل کالا از این مسیر. “، او گفت. مسیر ترانزیتی رایزنی شده است.

وی بر رفع مشکلات روادید رانندگان بار در این مسیر ترانزیتی تاکید کرد و گفت: امیدواریم با حمایت جمهوری اسلامی ایران، امضای تفاهم نامه بین دو کشور قطعی شود. این به من امکان می دهد از ظرفیت حمل و نقل ایران به خوبی استفاده کنم.

دبیرکل تراسیکا ایجاد خط تغذیه در بنادر شمالی ایران را از دیگر موضوعات مهم قزاقستان خواند و بر لزوم تعدیل و تعدیل تعرفه ترانزیت از بنادر شمالی به بنادر جنوبی و حمل کالا در این مسیر تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید